אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

לעצור את הכאב – איך לקבל רשיון לקנביס רפואי

כאבים בגוף עלולים להיות דבר המשפיע באופן משמעותי על שגרת היומיום של הבנאדם.

לעיתים הכאבים הם כל כך בלתי נסבלים עד שאנשים סובלים בעיקר מאי יכולתם לתפקד.

ישנן מחלות שאין להן טיפול תרופתי ברור כמו פיברומיאלגיה, תרשת נפוצה.

ובמקרים כמו מחלות סופניות כמו אלצהיימר וסרטן מתקדם הוכח שטיפול בקנאביס רפואי יכול לעזור משמעותית בהפחתת הכאב, מה גם שאין בו כמעט השפעות לוואי כמו התרופות שמציפות היום את השוק.

 

הסוגיה בטיפול הקנאביס הרפואי

העניין בטיפול על ידי קנאביס הוא שנוי במחלוקת. אנשים רבים מעדיפים לקבל את הטיפול בצמח זה כי הוא מפחית משמעותית את הכאב שהם חווים. בנוסף, אנשים מעדיפים לא לקבל טיפול תרופתי מכיוון שזה עושה תופעות לוואי שגם הן פוגעות בתפקוד היומיומי, ומבקרים מסויימים גם הטיפול התרופתי אינו עוזר. רופאים רבים מתנגדים לתת אישור רשיון קנאביס רפואי מכיוון שהם מודעים להשפעה הממכרת של הקנביס, וגם השפעות פסיכוזיות העלולות להיגרם בגלל החומרים שנמצאים בצמח כפי שהוא גדל בטבע.

 

מי יכול לקבל רשיון?

אדם מי שכל הטיפולים המקובלים כשלו, כגון מתן תרופות וטיפולים בבתי חולים על ידי רופאים. כאשר לא נראת הקלה במצבו, יכול המטופל לקבל המלצה על ידי רופא מומחה, ואז יוכל להגיש בקשה למשרד הבריאות כדי לקבל את האישור לקנביס הרפואי.

 

הפרוצדורה הכרוכה בהוצאת רשיון

איך מקבלים רשיון לקנביס רפואי, הכנו לכם הסבר מפורט שיסביר לכם הכל. ראשית, הבקשה צריכה להיות מנומקת מטעם רופא מומחה, המתמחה ספציפית במחלה שממנה סובל המטופל. הבקשה אינה יכולה להיות מוגשת על ידי רופא כללי או רופא משפחה. עם זאת, הרופא חייב גם להכיר את המטופל טוב ואת ההיסטוריה הרפואית שלו, כך שלא יינתן רשיון לקנביס רפואי על סמך פגישה אחת בין הרופא למטופל.

הרופא חייב לפרט את כל ההיסטוריה הרפואית של החולה, ואילו טיפולים המטופל קיבל והאם הם מוצו או לא. הוא צריך להסביר מה מצב החולה לאחר הטיפולים הללו, והאם הם גורמים לו יותר נזק וסבל מאשר שיפור במצב. הדבר החשוב בהמלצת הרופא הוא ההסבר למה השימוש בקנביס רפואי נחוץ למטופל, ואיך הוא יכול לשפר את מצבו.

אם המחלה היא חדשה ואינו ידוע איך טיפול בקנביס רפואי יכול לעזור, על הרופא לצרף מסמכים מדעיים המסבירים את המחלה וכן מחקרים מדעיים איך הטיפול בקנביס יכול לעזור למטופל בהתמודדות עם המחלה הספציפית הזו.

את הבקשה הזו מעבירים למשרד הבריאות. וכן היא מטופלת על ידי אחד מ 6 רופאים היחידים שהוסמכו לדון בעניין הקנביס רפואי, וכן לתת את האישור לרשיון הקנביס. מצב זה היה הרבה יותר טוב מבעבר, כיוון שהיה רק רופא אחד שהיה יכול לתת את האישור לאחזקת הקנביס.

 

ג'וינטים