אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

 למה חובה לעשות ביטוח ועד בית

כחלק מאירועים לא צפויים , או בעת צרה, אנו נזקקים לביטוח שיוכל לעזור לנו במצבים קשים. הכסף שנצבר במהלך השנים יכול לשמש אותנו לכל צרה שלא תבוא, ולכן תעשיית הביטוחים גדלה מאוד בשנים האחרונות. ביטוח בעיקר מוכר לנו מעולם הרכב, הבריאות והרכוש. אך מה בדבר נכסי נדל"ן? מה קורה כאשר יש נזקים בבניין עצמו?

רבים אינם יודעים, אך ביטוח ועד בית יכול להציל את דיירי הבניין בכך שהוא נותן פיצויים כספיים בגובה אלפי שקלים. הביטוח בעצם מהווה ביטוח דירות משותפות, והוא נועד לתת מענה כאשר יש פיצוץ בצנרת של הבניין, או דייר שנפצע בשטח המשותף כתוצאה מנפילה. לשם כך אנו זקוקים לביטוח וועד בית. מהו הביטוח וכיצד הוא תורם לנו? כל זה נסביר לכם במאמר הבא.

 

ביטוח למבנה משותף

ביטוח למבנה משותף, הלא הוא ביטוח וועד הבית מכסה את כל השטחים המשותפים בבניין : חדר המדרגות, החצר המשותפת, לובי הכניסה, גג הבניין ומעלית הבניין. לדוגמה, אם קרה ויש פיצוץ של ביוב בבניין, או שיטפון בלובי הבניין שגרם להצפה בדירות, יוכלו הדיירים לקבל פיצוי מכספי ביטוח וועד הבית. אם אין וועד בית במקרה כזה, יצטרכו הדיירים להשתתף ולשלם מכיסם את החלק שלהם, שבמקרים מסויימים אין ביכולתם של הדיירים לשלם על הנזק הרב שנגרם כיוון שהוא יכול להגיע לאלפי שקלים אם לא יותר.

 

הכיסויים העיקריים בביטוח וועד הבית

ביטוח מבנה וועד בית

ביטוח זה מכסה את הנזק שנגרם בשטחים משותפים. הביטוח מכסה נזקים שנגרמו עקב חזג אויר, שריפה, ברק, רעידת אדמה, נזק לכלי רכב בבניין ועוד. כל זה מתייחס לחלקים המשותפים בבניין כגון חדר מדרגות, מעליות ועוד. הביטוח מחושב לפי חישוב של הגודל במטרים ריבועיים של השטח הציבורי בכל קומה כפול מספר הקומות.

 

ביטוח למעלית הבניין והתבקעות צנרת המים

אחד הסיוטים הגדולים בבניין הוא כאשר יש הצפה בחדר המדרגות, והמים מחלחלים לתוך פיר המעלית. ביטוח וועד הבית ייתן לדיירים שקט ויטפל בכל החלקים הקשורים למעלית. בנוסף, התבקעות צנרת יכולה גם היא לגרום לנזק גדול. כאשר יש בעיות צנרת בדירות פרטיות, התגלו ברוב המקרים שזוהי בעיה הקשורה בצנרת השייכת לשטח המשותף של הבניין. במקרה כזה, לא יוכלו בעלי הדירה לדרוש פיצוי הולם מחברת הביטוח שמבטחת את הדירה. לכן, ביטוח וועד בית חשוב מאוד במקרים אלו, שכן בעלי הדירות יוכלו לדרוש כסף מהביטוח בגין הנזק שנגרם.

 

ביטוח צד ג' בשטח המשותף

כאשר מגיע אורח והוא נפצע כתוצאה מפגם בשטח הבניין, הוא ידרוש פיצוי כספי בשל הנזק שנגרם לו. דבר זה יכול להכניס לתסבוכת את דיירי הבניין כשאין ביטוח וועד בית.

לסיכום, כמו בכל ביטוח ניתן להוריד סעיפים מסויימים וחברת הביטוח מתאימה את מבנה הביטוח לדיירים כמו כפפה ליד, שיוכלו להתאים אותה לבניין עצמו ולדברים החשובים בו.

 

מבנה מבוטח