אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

לפעמים חלומות מתגשמים: הכל על הוצאת הספר שלך לאור

לא סתם אומרים להיזהר מחלומות, הם עשויים להתגשם לבסוף… אם יש לכם כשרון כתיבה ויש לכם עלילה שיכולה לעניין קהל מסויים, כדאי שתכירו את האופציה להוצאת הספר. כיום יש מגוון רחב של הוצאות לאור המעניקות לסופר ליווי מקצועי לאורך הכתיבה ולאחר ההדפסה, הם עוסקים בשיווק הספר. 

 

שלב ראשון בהוצאת ספר – להתחיל לכתוב

יש לכם סיפור אישי, עלילה בדיונית או כל יצירה ספרותית אחרת העשויה לעניין לא מעט אנשים, השלב הראשוני בדרך לספר, הוא פשוט להתחיל לכתוב את היצירה. לפני הכתיבה חשוב לגבש רעיון מקורי, טוב ובעל מסר.

יש לא מעט סופרים בעלי רעיונות מקוריים ואיכותיים המתקשים בעיבוד הרעיון ובהוצאתו על הכתב. במקרים כאלו ניתן לפנות אל סופר צללים. כמעט לכל הוצאה לאור יש קשר עם מספר סופרי צללים.

ספר שפורסם

מה זה סופר צללים?

סופר צללים הוא סופר בעל כישרון כתיבה וביטוי, הוא נותן שירות כתיבה של רעיונות של סופרים אחרים בעלי שם. כך סופר שיש לו רעיון יצירתי ואיכותי במיוחד, יכול לפנות לסופר צללים. סופר הצללים ישמע ממנו על העלילה, הוא יכתוב עבורו את פרקי הספר.

כל פרק יעבור את אישור הסופר בעל הרעיון. ובסופו של תהליך מודפס ספר על שם הסופר בעל הרעיון מבלי שאיש ידע שנעזרתם בסופר צללים כדי להוציא את הרעיון שלכם אל הפועל.

 

שלב שני – שליחת היצירה הכתובה

בשלב זה יהיה עליכם לחפש הוצאה לאור ממנה תהיו מעוניינים לקבל ליווי מקצועי לאורך הדרך. חשוב לציין כי ההמלצה היא לפנות אל הוצאה לאור עוד לפני שלב הכתיבה. כיוון שיש הוצאות לאור המציעות ליווי מקצועי לאורך הכתיבה – מה שמייעל וממקסם את הנאה מקריאת הספר.

ספר שפורסם

שלב שלישי – מתחילים בעבודה המעשית

הוצאת ספר לאור כרוכה בעוד מגוון פעילויות, יש צורך בבדיקת הספר מבחינה מקצועית. הסופר בודק את תנאי ההוצאה לאור ויחד הם מגיעים להסכמות בעניין. לסופר יוצמד מפיק שתפקידו לקדם את הוצאת הספר. הוא ישדלח את הספר לערכית לשונית, הוא ידאג לניקוד, עימוד, איורים בהתאם לרמת הספר, מיתוג, כריכה, גרפיקה ועיצוב, עריכת תקציר לגב הספר, הדפסה, הפצה ושיווק וכל מה שמסביב.

לאחר שהספר רואה אור, ניתן לשכלל אותו למהדורה דיגיטלית. ספר דיגיטלי יהיה זול יותר מספר פיזי ובגלל שהוא שומר על איכות הסביבה אנשים רבים מעדיפים דווקא כאלו ספרים.

 

בסופו של דבר

כדי להוציא לאור ספר, יש לפנות להוצאה לאור. ההמלצה היא לבדוק מה ההוצאה מציעה לכם. יש הוצאות לאור המציעות ליווי מקצועי לאורך כל הדרך, ועדיף לפנות אליהן. גם עניין התמלוגים שונה בין הוצאה לאור אחת לשנייה ובתור סופרים כדאי שתבדקו היטב את העניין. קחו בחשבון כי עיקר העבודה היא השיווק והיח"צ לאחר ההדפסה. כך שכדאי לפנות אל מומחים ומנוסים בתחום.

ספר שפורסם