אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה עדיף – לפרסם בלוח דרושים בחינם או בתשלום?

כל עסק באשר הוא נדרש בשלב מסוים לגייס עובדים חדשים לחברה.

על מנת לעשות זאת, הוא לרוב מפרסם מודעת דרושים באתרים השונים, וע"י זה מקבל פניות ממועמדים שונים.

כעת נשאלת השאלה, האם עדיף לפרסם מודעה בתשלום בלוח הדרושים? כל התשובות כאן במאמר.

בין אם מדובר בחברת שליחויות ובין אם מדובר במשרד לעורכי דין – בשלב כזה או אחר העסק יצטרך להתמודד עם גיוס של עובדים חדשים לחברה.

ישנם עסקים אשר מתמודדים עם המשימה הזו לעתים מאוד תכופות, שכן תחלופת העובדים בחברה די גבוהה. במקרה שכזה, לרוב החברה תפרסם מודעת דרושים בלוחות דרושים שונים ותבחן את המועמדים אשר יתעניינו במודעה.

אולם, כל העסקים באשר הם ידרשו לגייס עובדים על בסיס קבוע, האם עדיף לפרסם מודעה בתשלום בלוח הדרושים או שמא ניתן להסתפק במודעה חינמית? כל זאת ועוד בהמשך.

 

הדרך למצוא עובדים דרך האינטרנט

כיום ישנן אופציות רבות בכל הקשור בתחום של לוח דרושים. ישנם אתרי לוחות דרושים רבים באינטרנט, כאלה שמיועדים לאנשים שמחפשים עבודה וכן גם לחברות שמחפשות להעסיק עובדים חדשים בחברה.

מחפשי העבודה למיניהם גוללים את הצעות העבודה השונות ומגישים מועמדות על ידי שליחת קורות חיים, ובמידה והחברה מוצאת את קורות החיים רלוונטיים ויעילים למשרה שהם מעוניינים לאייש – יצרו קשר עם המועמד ויזמינו אותו לריאיון.

החברות למעשה מפרסמות משרות רלוונטיות שהם מעוניינים לאייש – ואת הפעולה הזו ניתן לעשות גם בחינם, וגם בתשלום. מה ההבדל?

 

מודעה בחינם

כפי שציינו קודם לכן, ניתן לפרסם מודעה בצורה חינמית בלוח דרושים.

המשמעות הינה שהמודעה בעצם חשופה לכל מי שנכנס לגלול בלוח הדרושים הספציפי בו פרסמתם, כלומר – אין בקרה על מי יכול או לא יכול להגיש מועמדות.

החיסרון בכך טמון בעובדה שלמעשה כל אחד יכול להגיש מועמדות, גם אנשים שאינם מחזיקים בקורות חיים רלוונטיים למשרה שאותה החברה מעוניינת לאייש.

בעקבות כך, נדרש ממחלקת משאבי האנוש בחברה למיין בעצמה את המועמדים הרלוונטיים, מה שגובה מהם זמן עבודה יקר.

 

מודעה בתשלום

ברוב לוחות הדרושים, ישנה האופציה לפרסם מודעה בתשלום – וישנם מסלולים שונים שניתן לבחור.

המטרה בפרסום המודעה בתשלום למועמדים אופציונליים, היא חשיפת המודעה למועמדים בעלי קורות חיים/ ניסיון בתחום המשרה המבוקשת. כלומר – מתבצע מיון מסוים והפנייה נעשית לאנשים רלוונטיים בלבד, כך שהפניות למשרה שיתקבלו אצל החברה יהיו איכותיות הרבה יותר.

המסלול בתשלום לגיוס העובדים החדשים יהיה ממוקד יותר, ולרוב ילווה בדף נחיתה מיועד לגיוס העובד החדש – כזה שיוביל אותו בלחיצה אחת בלבד להגיש מועמדות וקורות חיים לחברה, מה שיחסוך למחלקת משאבי אנוש זמן עבודה רב והמיון עבור המועמדים החדשים יהיה מהיר ויעיל  הרבה יותר.

 

ראיון עבודה