אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהו זמן השיקום בפיזיותרפיה לאחר שבר – ומהן העלויות?

אופי ומשך השיקום משתנים בהתאם לסוג השבר, המיקום שלו, ביצוע קיבוע ומיקומו, גיל המטופל\ת וגורמים נוספים אחרים.

מהסיבה הזו, השיקום מוכרח להיעשות על ידי פיזיותרפיסט – איש רפואי, בתיאום עם הרופא המטפל.

במידה ואתם זקוקים למידע נוסף בנושא פיזיותרפיה, המדריך הבא עבורכם.

 

שיקום לאחר שבר

העצם היא רקמה אשר יכולת האיפוי שלה היא מהאיכותיות בגוף. אולם לפעמים על מנת לוודא שההחלמה מתבצעת במהירות ויעילות, התהליך הטבעי נאלץ להזדקק להתערבות רפואית חיצונית. התהליך הטיפולי ההולם במקרים כאלה הוא פיזיותרפיה לאחר שבר.

חזרה לתפקוד מלא כתוצאה משיקום לאחר שבר מתרחשת סביב כשישה שבועות במקרים פשוטים בדרך כלל. ישנם שברים מורכבים שעבורם השיקום מתארך עד לכדי שלושה חודשים או יותר. מומלץ להתייעץ עם מספר אנשי מקצוע ומרכזי שיקום, כמו המרכז פיזיותרפיה בראש העין, על מנת להבין בדיוק את משמעות הפציעה שלכם.

 

תהליך שיקום לפי סוג השבר

כאמור, סוג השבר משחק תפקיד חשוב עבור משך הטיפול ובניית פרוטוקול רפואי מתאים. נוסף לסוג השבר, צריך לקחת בחשבון רקמות רכות או מפרקים סביב השבר, אשר עלולים להשפיע על מורכבות הטיפול ומשך ההחלמה.

באופן כללי, משך ההחלמה של שברים אשר מטופלים באמצעות גבסים או קיבועים היא ארוכה יותר מאשר שברים אשר מקובעים בתהליך ניתוחי אשר כולל במסגרתו קיבוע. ההחלטה בדבר סוג הטיפול תלויה ברופא המטפל, אשר לוקח בחשבון מספר רב של גורמים רלוונטיים. בכל אופן, רוב השברים מטופלים גם על ידי פיזיותרפיה.

 

מה עושים בפיזיותרפיה?

מטרת טיפולי הפיזיותרפיה להחזיר אתכם לתפקוד גופני מירבי במהירות האפשרית. למעשה, מדובר בענף רחב אשר כולל טיפול גם במצבים כמו אירועים מוחיים או חבלות לצעד מצבים כרוניים המערבים את מערכת העצבים ומערכת השריר-שלד – המשותף לכל המצבים הללו הוא שהם מובילים לירידה תפקודית ניכרת של הגוף.

טיפול הפיזיותרפיה משתמש במגוון טכניקות רחב לשיקום האיזור הפגוע וכוללים טיפול ידני על ידי המטפל, פעילות גופנית מבוקרת למען חיזוק השרירים, תרגילי שיווי משקל ויציבה, הידרותרפיה, אלקטרותרפיה וכמובן הדרכה לתרגילים שיבוצעו עצמאית בבית על ידי המטופל.

 

מהן העלויות?

קשה לאמוד את עלות טיפולי הפיזיותרפיה באופן כולל מכיוון שכל טיפול שונה מאחר – בכל טיפול מתקיימת התאמה מאד ספציפית למצב המטופל, על כן רכיבי הטיפול, כמו גם משכו, משתנים. כמו כן, חשוב לציין שטיפול פיזיותרפיה מתקיים גם במסגרת מוסדות ציבוריים וגם במסגרות פרטיות כמו מכונים או טיפולים ביתיים.

הטיפולים הפרטיים מרחיבים באופן משמעותית את הנגשת הטיפול, תמרון הבחירה של המטופל ואופן התאמת הטיפול לצרכיו, אולם הם גם משמעותית יקרים יותר. לעיתים מגיעים החזרים על עלות הביטוחים מטעם קופת החולים או ביטוחי בריאות פרטיים, אולם גם במקרה הזה, קשה לתת תשובה כוללת, מכיוון שלכל מבוטח ולכל חברה קיימים הסכמים שונים.

 

פנו לטיפולי פיזיותרפיה עוד היום!

כאמור, קיימים גורמים רבים להתייחסות בעת שיקום לאחר שבר. נוסף לגורמים הקשורים לשבר, יש להתייחס בכל תהליך שיקומי גם למאפיינים כמו רקע רפואי, גיל, ואורח חיים. ללא ספק, לטיפולי פיזיותרפיה יכולה להיות השפעה מועילה מאד עבור קשת רחבה של המקרים הללו. לכן, במידה ואתם סובלים מפציעת שבר, מומלץ ביותר לפנות ולהתייעץ בנוגע לטיפול פיזיותרפיה במהרה.

קפיצה