אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהו ניכיון שיקים ולמה זה שווה לבית עסק קטן או גדול

שיקים עדיין משמשים כאמצעי תשלום נפוץ, הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב לקוחות עסקיים. השימוש בניכיון נעשה בעיקר כאשר הצדדים מעניינים לדחות את מועד התשלום וליהנות מכך שהתשלום הדחוי לא יכביד על מסגרת האשראי של בעל העסק. לתוך המרווח הזה שבין מועד מתן השיקים ופירעונם נכנס השירות של ניכיון שיקים. בהמשך המאמר נרחיב על השירות ויתרונותיו לבעלי עסקים קטנים כגדולים.

 

ניכיון שיקים

בעלי עסקים רבים מוכנים ללכת לקראת הלקוחות ומסכימים לקבל את התשלומים עבור המוצרים או השירותים שהם סיפקו בשיקים דחויים. בעסקים עם תזרים חיובי ועודפי מזומן זמינים ניתן לספוג את הפרש הזמנים ולבצע הפקדה של ההמחאות במועד התשלום שהוסכם. עם זאת עסקים רבים זקוקים לכספים מידית ולכן הם יפנו לשירות ניכיון שיקים במקום מסודר.

 

התמורה לחברת הניכויים

למעשה החברה המבצעת ניכיון ש'קים מספקת ללקוחותיה שירותי מימון תמורת תשלום מוסכם. בעלי העסק מקבלים באופן מידי את הערך הכספי של השקים הדחויים, תמורת ריבית יחסית בהתאם לגובה הסכום ולמשך הזמן שנשאר עד למועד הפירעון של כל צ'ק. העמלה והריבית יכולים להשתנות בהתאם לגוף המנכה ובהתאם להערכתו את מידת הסיכון שהצ'ק לא יכובד.

 

הליכי גבייה

שירותי ניכיון שיקים יכולים גם לטפל בשיקים שחזרו או בוטלו שלא כדין. בעלי עסקים רבים אינם מעוניינים לרדוף אחר לקוחות סרבניים ופונים לשירותי חברות הניכיון לגביית התשלומים שלא כובדו. החברות הללו מנוסות בהליכי גבייה חוקיים ויכולים לקנות את החוב בסכום נמוך משמעותית ולנהל את ההלכים המשפטיים ישירות מול בעל ההמחאה במקום העסק.

 

פעילות לגיטימית

כאשר מחפשים חברת ניכיון שיקים חשוב לבחון היטב את האמינות של החברה ולוודא שכלל פעילותה העסקית הינה לגיטימית לחלוטין. יש לוודא שהחברה פועלת באישור משרד האוצר ושהיא פועלת תחת הפיקוח של משרד האוצר ובתאם לנהלים ולחקיקה בנושא של הלבנת הון. חשוב להסדיר את ההתקשרות בחוזה ברור ובו מוגדרת מראש גובה העמלה לחברת הניכיון.

 

חיסכון בזמן

שירות ניכיון שיקים יכול לחסוך לבעלי עסקים זמן המתנה יקר ולהוציא מהם את הצורך לעקוב אחר מועדי ההפקדה והכיבוד בפועל של כל המחאה. ניתן לעבוד עם חברה איכותית כמו, בית מאור ולבצע את כל מחזור התשלום בשיקים דרכם. הדבר יאפשר לכם לשמור על תזרים חיובי, תוך העברת מזומן ישירות לחשבון העסק למימוש מידי של השיקים הדחויים.

 

סיכום ניכיון שיקים

לסיכום הנושא, ניכיון שיקים הוא שירות מימון שיכול לסייע רבות לעסקים קטנים או גדולים המקבלים תשלומים מלקוחות או ספקים בשיקים דחויים. חשוב לוודא שחברת הניכיון אמינה ומבוססת ולבדוק מראש ששיעורי הריבית נוחים ומשתלמים באופן יחסי למקובל בענף. השירות יכול לסייע כאשר התשלומים הדחויים מקשים על היכולת לשלם להוצאות מידיות של העסק.

מחשבון