אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהי תביעת נכות כללית?

מלבד הקשיים הפיזיים הנובעים ממצב של נכות בגין מחלה, תאונה או מום מולד, הרי שלמציאות זו נלווים גם קשיים כלכליים, הן בגלל ההוצאות הרפואיות הרבות הנדרשות לטיפולים השונים והן בגלל הפגיעה היכולת ההשתכרות. כדי להקל על ההתמודדות הכלכלית, ביטוח לאומי מעניק לזכאים קצבת נכות כללית

 

קצבת נכות כללית

בין אם מדובר בנכות מולדת ובין אם בנכות שמקורה בתאונה או מחלה, הרי שאין ספק כי מדובר במציאות מאתגרת בהחלט, הן מבחינת ההתמודדות הפיזית – נפשית והן מבחינת ההוצאות הכלכליות השונות.

כדי להקל במעט על הקשיים הכלכליים, שמקורם הן בצמצום יכולת ההשתכרות של האדם הנכה והן בשל ההוצאות הכלכליות בגין הטיפולים הרפואיים, המוסד לביטוח לאומי מעניק לזכאים קצבת נכות כללית, הנקבעת בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בוועדות הרפואיות ויכולה להגיע עד לתקרה מקסימלית של 3,700 ₪.

 

מי זכאי לקצבת נכות כללית?

הזכאים לקצבת נכות כללית מגיעה לתושבי ישראל מגיל 18 ועד שנה לאחר הגיעם לגיל פרישה, הסובלים מליקוי גופני, נפשי או שכלי, אשר בעקבותיו נפגעה יכולת ההשתכרות שלהם או היכולת לתפקד באופן עצמאי במסגרת משק הבית.

גובה קצבת הנכות הכללית, הוא נגזרת של אחוזי הנכות הנקבעים על ידי הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי ונעים בין 50% כתנאי מינימלי ועד 100% נכות מקסימלית. בנוסף, ככל ומדובר בתלות משפחתית – כלכלית באדם הנכה, הרי שתינתן תוספת לקצבה בהתאם.

 

תביעת נכות כללית

כדי לממש את זכאותכם, הרי שתצטרכו להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי, אותה יש להגיש באופן מקוון או פיזי, באמצעות מילוי טופס ייעודי וצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לנכות. במידה ומדובר בהפסקת עבודה, הרי שיש לצרף גם 15 תלושי שכר אחרונים.

לאחר הגשת התביעה, תקבלו זימון לוועדה הרפואית, אשר תבחן את כלל המסמכים ולעיתים אף תבצע בדיקות על ידי רופאים מטעמה ותקבע לכם בסופו של תהליך את אחוזי הנכות המשפיעים על דרגת אי כושר עבודה וקבלת קצבת הנכות הכללית.

 

עורך דין תביעות ביטוח לאומי

במידה ואתם עומדים בקריטריונים הנדרשים לקבלת קצבת נכות כללית ומעוניינים להגיש תביעה לביטוח לאומי, חשוב לזכור כי מדובר בתהליך שבסופו של דבר יקבע את זכאותכם לקצבה המבוקשת ולסיוע הכלכלי הנחוץ ולפיכך, אין להקל בחשיבות הגשת התביעה באופן המיטבי ביותר.

הגשת תביעת נכות כללית עם עורך דין תביעות ביטוח לאומי, אשר ילווה אתכם החל משלב הגשת התביעה, דרך הוועדות הרפואיות ועד למיצוי מקסימלי של הזכויות שלכם, תאפשר לכם להימנע מסחבת מיותרת ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

 

תביעת נכות כללית – זה כסף שמגיע לכם!

בסופו של דבר, המציאות של נכות כללית, מגבילה אותנו גם במישור הפיזי – נפשי וגם במישור הכלכלי, הן בגלל ההוצאות הרפואיות והן בגלל הפגיעה ביכולת ההשתכרות שלנו. כך, ביטוח לאומי מעניק לזכאים קצבת נכות כללית היכולה להגיע לסכום של כ – 3,700 ₪, אותה תוכלו לקבל באמצעות תביעת נכות כללית, אותה מומלץ להגיש עם עורך דין תביעות ביטוח לאומי.

נכות כללית