אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהן הדרכים הנכונות לחיסכון בתהליך של שליחויות?

רק כשיש לך עסק אתה מצליח להבין כמה העולם הזה מהיר, מידי ומצריך להיות "על הדברים" נון סטופ. טעויות עולות לנו בכסף, או בלקוחות, או בזמן ולכן אנחנו מנסים תמיד לצמצם ולחשב את המהלכים שלנו ללא הפסקה. באופן שמתיש וגובה המון אנרגיות מבעלי עסקים רבים. לכן, חשוב מאוד שאתם נמצאים כאן ולומדים כיצד לבצע את הדברים בצורה נכון!

 

עסקים עם מחסנים מצריכים עוד עבודה

ברגע שלעסק שלכם יש גם מחסן פעיל, הוא דורש גם ניהול שוטף של המחסן. זוהי למידה שכביכול אנחנו מחשיבים אותה לפשוטה אבל זו הנחה ממש שגויה ומי שמנהל מחסנים מבין עד כמה היא מזלזלת אפילו. ניהול מחסן בצורה נוכה הוא תחום שדורש עבודה והבנה עמוקים של העסק, האופי שלו, סוגי המוצרים המאוחסנים, קצב המכירות ופרמטרים רבים ונוספים אחרים. ביקשנו מחברת Rimon delivery טיפים על ניהול מחסן בצורה מוצלחת ולפניכם התשובות:

 

עבודה לוגיסטית מחושבת ומסודרת

ניהול מחסן בצורה טובה דורש חשיבה מסודרת ולוגיסטית. ההבנה הראשונה שצריכה להתרחש במוחו של אדם שמתחיל לנהל ולעבוד עם מחסן הוא שמחסן זה הבית של מוצרים רבים, עם צרכים שונים וביקוש משתנה. יהיו מוצרים שיצטרכו התייחסות וחלקם יכולים לא להצריך מאיתנו דבר. ההבנת החלוקה הבסיסית של מזחן היא הדרך הכי טוב לנהל אותו על הצד הטוב ביותר.

 

המדריך לניהול מחסן בצורה מיטבית

  • ניצול של המרחב: כל האזורים של המחסן צריכים להיות מנוצלים לצורכי האחסון של העסק. זה אומר שצריך למצוא את פינות האחסון הכי חכמות ופרקטיות בהתאם למוצרים שאותם אנחנו מתכוונים לאחסן במחסן. המחסן אמור להיות נגיש וממוקסם.
  • לא לדחוס: ניצול מירבי לא אומר שאנחנו פשוט דוחסים בחוסר אחריות ורגישות את הדברים לתוכו, במצב כזה אפשר לפגוע בסחורה, או במערך המשלוחים או ניהול העסק ולייצר עבורכם הרבה תסכול ועצבים מיותרים.
  • הכירו את FIFO: שיטת הלוגיסטיקה הכי מוכרת כרגע היאFIFO – First in first out
    שאומרת שהמוצרים שנכנסים ראשונים למחסן הם גם הראשונים שנמכרים ויוצאים החוצה ממנו. כן אפשר למנוע בצורה יעילה בלאי של מוצרים.
  • מוצרים פופולריים: המוצר הכי נמכר שלכם צריך להיות ממוקם בחזית, במקום עם נגישות קלה כך שהמעבר יהיה נוח וקל בתוך המערך.
  • הפרשי משקל: עוד סוגיה שקיימת במחסנים הם הבדלי המשקל בין המוצרים. חנו יש חוק מאוד פשוט: סחורה קלה – מקומות גבוהים, סחורה כבדה – מקומות נמוכים. כך אם סחורה נופלת מהמדף, אין חשש לחבלה. עוד יתרון בשיטה הזו היא מניעת גנבות, את הסחורה הקלה הכי קל לגנוב אבל אם היא גבוה היא דורשת מאמץ רב ולכן ברוב הפעמים היא דיי מוגנת.

 

לסיכום

כמובן שכל עסק יצטרך להקדיש זמן למחסן שלו וללמוד תוך כדי תנועה, אבל קיבלתם כאן טיפים מאוד משמעותיים וישימים.

בהצלחה!

עסקים עם מחסנים