אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהן העלויות של מחולל חמצן ביתי

מחולל חמצן עשוי לשנות את איכות החיים של אנשים רבים המקיפים אותו, רק בזכות היותו כל כך נגיש המאפשר סיוע בקבלת חמצן.

אנשים החולים במחלות ריאות או מחלות נשימתיות כמו אסתמה ו- COPD חווים לרוב קושי ברגעים רבים במהלך היומיום המלווה בחוסר חמצן.

בדיוק לשם כך קם בשנות האלפיים הפתרון החדשני והמתקדם – מחולל חמצן.

 

רגע לפני המחיר, בואו נבין מהו מחולל חמצן

מחוללי חמצן יכולים להגיע בצורה נייד או בצורה נייח והם פיתוח חדש ומתקדם למכונת ההנשמה הגדולה והמסורבלת הנמצאת בבתי החולים. אומנם זהו לא תחליף של מכונת הנשמה, אך כן נועד לסייע לאנשים הסובלים ממחלות ריאה ודרכי הנשימה. מחוללי החמצן הניידים הינם קטנים וקלים במשקלם מה שמאפשר לחולים להשתמש בהם ולהסתובב איתם בצורה חופשית ויומיומית. קיימים גם מחוללי חמצן נייחים.

 

תמחור של מחולל חמצן נייד

כדוגמא לתמחור של מחולל חמצן נייד, ערכנו סקר בין התמחור באתרים שונים לדגם מחולל מסוג – P2. ניתן לרכוש במקומות שונים ברחבי האינטרנט את סוג הדגם הספציפי הזה. למשל, באתר בשם Medox הוא משווק בעלות של 8400 שקלים.

מתוך דברים אלו ניתן להסיק כי המחירים עבור מחוללי חמצן הם מחירים שיש להשקיע בהם מחשבה טרם הקנייה. לפי כך ניתן להסיק כי ישנם מחוללי חמצן ניידים במחירים שונים, וסדר גודל העיקרי עומד על 10,000 שקלים בממוצע.

 

מהו מחולל חמצן נייח ובמה הוא שונה מהנייד

מחולל חמצן נייח מחובר לחשמל, לעומת הנייד הפועל על סוללה, ולרוב מגיע על גלגלים. סוג זה של מחוללים הוא מהראשונים שפותחו באופן פרטי לאנשים, מחוץ למרפאות ובתי החולים. בזכותם התאפשר פתרון הולם וראשוני לאספקת חמצן סדירה וזמינה שאינה מצריכה מהחולה להגיע למוסד רפואי לקבלת טיפול.

כיוון שהפעלת המחולל הנייח דורשת מקור חשמל זמין, לרוב הם יהיו שמישים בבית החולה. הנייחים הינם משמעותית זולים יותר מאשר המחוללים הניידים. המחיר משתנה לפי הבחירה להשכרה או קנייה ולפי כמות החמצן בליטרים שהוא מאפשר לספק למטופל.

 

תמחור של מחולל חמצן נייח

כיוון שישנם סוגים רבים, המחירים ההתחלתיים להשכרה יכולים לנוע סביב ה- 500 שקלים, ולמכירה החל מ- 3,200 שקלים לכמות של – 5 ליטרים של חמצן ועד ל – 6,500 שקלים עבור כמות חמצן של 10 ליטרים. לרוב אפשרויות ההשכרה והמכירה מתבצעות באתרים שונים באינטרנט המספקים שירות זה הכולל ברוב הפעמים ביטוח ואחראיות לשימוש במכשיר.

 

לסיכום

מחוללי חמצן יכולים להגיע באפשרות של נייד או נייח. המחירים גבוהים יותר בסוג הנייד כיוון שהוא בעל טכנולוגיה ומכשור הפועל על סוללה, הוא קל ונוח למשתמש. אומנם הנייח אינו מאפשר שימוש מחוץ לבית והינו מחובר למקור חשמל, אך הוא מספק כמות חמצן רבה במחיר נמוך הן לקניה והן להשכרה לעומת הנייד.

בלון