אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהן העלויות של קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה הוא קורס חשוב ביותר לעוסקים בתחומים רבים אשר מחויבים בו וגם למי שאינו מחויב וחש אחריות כלפיי הסובבים שלו.

קורס עזרה ראשונה מכין את תלמידיו לתרחיש של מקרה חירום רפואי בו יוכלו לתת טיפול ועזרה ראשוני עד הגעת הצוותים הרפואיים, מדוע הוא חשוב? איך לומדים אותו וכמה הוא

עולה?

 

חשיבות הקורס לכל אדם

במקרים מסוימים הטיפול הראשוני או העזרה ותפעול הסיטואציה עד להגעת הצוותים הרפואיים יכולים לקבוע חיים או מוות. היכולת לזהות בעיה רפואית נפוצה ולתת מענה תואם לאותה הבעיה היא המטרה העיקרית של קורס עזרה ראשונה 30 שעות  או אחרים קצרים יותר. והיא זו שתוכל לסייע בהצלת חיים פשוטו כמשמעו למי שנמצא בצרה. מבלי להסתכל במשקפיים היפוכונדרים העולם שלנו מלא בסכנות אם הן חיצוניות כמו כבישים או מדרגות או חנק, התקף לב פתאומי ועוד.

 

קורסי עזרה ראשונה

ניתן לקחת קורס עזרה ראשונה 44 שעות, 8 שעות או 22 במוקדים שונים ומתכונות משתנות על פי תחום העיסוק ומשך זמן הקורס. ישנם קורסים בסייסים ביותר של 4 שעות לקהל הרחב, נאמני בטיחות וכו' או קורס של 22 שעות עבור סקיפרים, משיטי יאכטה ובעלי מקצוע ימיים אחרים, קורס של 28 שעות למאמני כושר ועוד..

 

תוכן הקורס

הנקודות העיקריות נלמדות בכל מתכונת של קורס אך כמובן רמת ההרחבה ומשך זמן התרגול לכל תלמיד ישתנו לפי משך זמן הקורס. המטרה העיקרית של קורס עזרה ראשונה הינה להעניק ידע בסיסי על גוף האדם ולהקנות מיומנות לטיפול ראשוני במקרה חירום רפואי. בין היתר תלמידי הקורס ילמדו ויתרגלו ביצוע החייאה לתינוקות, ילדים ומבוגרים. ילמדו להבחין ולזהות בעיות רפואיות נפוצות ודרכי טיפול ומקרי חירום אחרים כמו חנק, הכשת נחש וכו'.

 

עלויות הקורס

חלק ממקומות עבודה יספקו למועסקים שלהם את הקורס על חשבונם עקב המחויבות שלהם להחזיק ברשיון המע"ר כך הם יוכלו להזמין קורס "פרטי" למועסקים שלהם. מי שייקח את הקורס בעצמו ישלם בין 250 ל – 600 שקלים לקורסים של עד 44 שעות בהתאם למשך זמן הקרוב כמובן. ניתן למצוא גם קורס פרטי אחד על אחד בעלות של 1,250 שקלים או קורס מתוקשב בעלות של 440 שקלים.

 

איך בוחרים משך זמן קורס

אם אתם מתעניינים בקורס מתוקף תפקידכם תוכלו לבדוק עם המעסיקים שלכם מה אורך הקורס שעליכם לקחת וגם מומלץ לבדוק אם תוכלו ללמוד את הקורס באופן מתוקשב – מתכונת שתוכל להתאים לאנשים רבים שמעדיפים לעשות זאת בקצב שלהם מהבית.

 

לסיכום

קורסי העזרה הראשונה אינם יקרים וכפי שצוין מקומות עבודה רבים יממנו את הרישיון למועסקים שלהם אם אינם עצמאים כמובן, את הרענון לקורס יש לעשות אחת לשנתיים והמשך שלו יהיה בין 4 ל 8 שמונה בהתאם לדרישות והצרכים של העוסקים בתחומים השונים.

זכוכית מגדלת וכסף