אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה הוא ביטוח בית משותף?

רבים מאיתנו אינם מכירים את פוליסת הביטוח לבית משותף, ומסתפקים בפוליסת ביטוח בית בסיסי, אך למעשה מדובר בפוליסה כדאית הרבה יותר, במיוחד אם אנחנו מתגוררים בבניין מרובה קומות. במאמר הבא נסביר מהו ביטוח בית משותף, מה הוא מכסה ומדוע כדאי לנו לבחור בפוליסה הזו.

 "בית משותף" יכול להיות בניין בעל שלוש קומות וכן בניין מגורים רב קומות – המכיל 10 קומות ומעלה. המבנה המשותף כמובן כולל את המתחמים המשותפים בבניין: חדר המדרגות, מעלית, לובי הכניסה ועוד.קיימים סיכונים רבים אליהם חשופים דיירי הבניין בהגדרת "בית משותף" ולכן קיימת פוליסת ביטוח לבית משותף – למה כדאי לבטח את המתחמים האלו? כל התשובות כאן במאמר.

 

ביטוח בית משותף – למה זה חשוב?

פוליסת ביטוח בית משותף היא פוליסה אשר נועדה לבטח את החללים המשותפים בבניין מגורים משותף. כמובן שההמלצה היא להשתמש בביטוח דירה אך כאשר מדובר בבניין מגורים, מוטב יהיה להוסיף גם פוליסת בית משותף.

מטרת פוליסת ביטוח בית משותף היא לכסות אתכם מפני התפוצצות, דליפה במערכות חימום בבניין, סיכוני אש שונים וכן נזקים שיכולים להיגרם מרעידות אדמה, שיטפון, וכמובן נזקי גניבה מחלל הבניין המשותף.

מדובר בפוליסה שלא כדאי לוותר עליה, שכן בדיוק כמו שנרצה להגן ולכסות עצמנו מפני נזקים שיכולים להיגרם בתוך בית המגורים שלנו, כך גם בבניין המגורים יכולים לקרות דברים שעלולים לעלות לנו ביוקר – במידה ולא נשתמש בפוליסת בית משותף.

ביטוח בית משותף - למה זה חשוב?

מי יכול לרכוש ביטוח בית משותף?

כפי שציינו קודם, פוליסת ביטוח בית משותף מיועדת לבנייני מגורים, לרבות וועדי בתים המשמשים למגורים. הפוליסה נועדה לבטח את האזורים המשותפים בבניין – חניון הבניין, המקלט, חדר המדרגות, המעלית, לוחות החשמל של הבניין, לוחות החימום, גדר הבניין, חלל הכניסה ועוד.

ביטוח בית משותף נועד להגן על דיירי הבניין מפני נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מדליפות, התפוצצות, מקרי פריצה וגניבה, נזקי טבע ועוד. קיימות אופציות רבות בכל הנוגע לרכישת פוליסת בית משותף וביטוחים שונים שניתן להוסיף לפוליסה.

מי יכול לרכוש ביטוח בית משותף?

איזה ביטוחים קיימים בפוליסת ביטוח בית משותף?

קיימים סעיפי ביטוח רבים שניתן להוסיף לפוליסת בית משותף, ויש לשקול כל אחד מהם בהתאם לצרכי הבניין בו אתם גרים.

לדוגמא, אם בבניין המגורים שלכם יש חדר מדרגות – מוטב יהיה שתוסיפו סעיף ביטוח צד ג', שנועד לבטח מקרים בהם נגרם נזק גוף שהתרחש לאחד מהדיירים באזור חדר המדרגות.

לסיכום, מובן שביטוח דירה הוא ביטוח חשוב מאוד שאסור לוותר עליו – אך כך גם ביטוח בניין משותף הוא ביטוח חובה במידה ואתם מתגוררים בבניין, העלויות של הנזקים שעלולים להיגרם בחללים המשותפים בבניין יכולים להיות גבוהים מאוד ועל כן, מוטב יהיה שתרכשו ביטוח שיכסה אתכם ואת כל שאר דיירי הבניין לכל מקרה שלא יהיה.

מהו ביטוח בתים משותפים?