אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה הוא ביטוח מחלות קשות?

לאף אחד אין הבטחה בקשר למצבו הבריאותי. החיים הם דינאמיים ובלתי צפויים. אנשים בריאים הופכים ביום אחד למתמודדים עם מחלה קשה חלילה. מי שיש לו ביטוח מחלות קשות יעבור תקופה כזו בצורה קלה יותר. מהו ביטוח מחלות קשות ולמה הוא נצרך? על אלו תקבלו כאן תשובות. בואו נתחיל.

 

מה זה ביטוח מחלות קשות?

במסגרת ביטוח בריאות פרטי הנרכש באופן עצמאי על ידי אזרחים המעוניינים לצמצם סיכונים, ניתן לרכוש מגוון ביטוחים נוספים וחשובים. אחד מהם הוא ביטוח מחלות קשות. ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח המבטח את המבוטח מפני גילוי מחלה קשה. מבוטח המגלה כי הוא מתמודד עם מחלה קשה המוכרת בתקנון החברה המבוטחת, יהיה זכאי לקבל פיצוי כספי חד פעמי על עצם גילוי המחלה. מדובר בסכום משמעותי ובאופן כללי, גודלו מתבסס על מחיר הביטוח שהמבוטח משלם. מדובר בסכומים קבועים לכל מחלה וברכישת הביטוח המבוטח יכול לבחור אלו מחלות לכלול בביטוח שלו.

 

למה ביטוח מחלות קשות נצרך?

כל אחד יודע עד כמה התמודדות עם מחלה קשה עלולה להיות מורכבת. במרבית הפעמים גילוי המחלה מצריך מהמבוטח לעבור טיפולים רפואיים במסגרת הציבורית והפרטית, המבוטח נאלץ להיעדר מעבודתו וכושר השתכרותו נפגע. חשוב לציין כי קבלת הפיצוי הכספי לא מותנה בהוכחת נזק מההתמודדות עם המחלה. הכסף ניתן על עצם ההתמודדות. המבוטח הוא יהיה זה שבסופו של דבר יחליט מה לעשות עם הכסף.

ביטוח מחלות קשות מסייע למבוטח המתמודד עם המחלה בתקופת המחלה הראשונית בה הוא עדיין לא מוכר מטעם המוסד לביטוח לאומי, הוא לא מצליח לפרנס את עצמו בכבוד למרות שההוצאות גוברות…

 

מי מחליט על המחלות שיכללו בפוליסה?

באופן כללי משרד האוצר קבע מחלות קשות נפוצות על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי אשר חייבות להיכלל בביטוח מחלות קשות. לצד המחלות הנפוצות והבסיסיות מבחינה חוקית, חברת הביטוח רשאית לשלב ביטוח על מחלות נוספות. חברות הביטוח לא רשאיות לגרוע, כן רשאיות להוסיף. בדרך כלל חברות הביטוח יוסיפו מחלות נוספות לרשימה וכך יעלו גם את מחיר הפוליסה להגברת התחרות.

ברכישת ביטוח מחלות קשות המבוטח רשאי לברור את הביטוחים שהוא אינו מעוניין לבטח את עצמו בהם והם לא הכרחיים על פי חוק וכך הוא עשוי לשלם מחיר ביטוח מופחת. המחלות הקשות המבוטחות כוללות מחלות כמו: סרטן, טרשת נפוצה, פרקינסון, מחלות לב, מחלות ריאה ועוד.

 

איך ממשים את הביטוח?

אם גיליתם שאתם מתמודדים עם מחלה קשה, תצטרכו להגיש תביעה בחברה המבטחת. למסמך התביעה תצטרכו להוסיף מסמכים רפואיים המאשרים את מצבכם הבריאותי וחברת הביטוח תיצור איתכם קשר להשלמת התביעה. ישנן חברות ביטוח שההתנהלות עימן היא מורכבת ולכן כבר בשלב רכישת הביטוח כדאי לפנות אל סוכן ביטוח אמין שיפנה אתכם לביטוח משתלם.

מגן