אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה הם התנאים לקבלת רישיון יצרן ממשרד הבריאות?

במדינת ישראל לא כל אחד רשאי לייצר מזון ולשווק אותו. אוכל מהווה גורם סיכון מרכזי בהתפשטות של מחלות, מגפות וזיהומים שונים. כדי למנוע את הדבר הזה במדינת ישראל, משרד הבריאות מטיל מגבלות חמורות על יצרני ומשווקי מזון, שנועדו להבטיח שמה שאנחנו מכניסים לפה לא מסכן אותנו. כאן נספר לכם כיצד גם אתם יכולים לקבל רישיון לייצור מזון.

 

ייצור אוכל

במדינת ישראל, כל מי שמייצר מוצרי מזון נמצא תחת פיקוח של רגולציה מקיפה. המטרה של הרגולציה הזו היא לדאוג שהמזון שמגיע לאזרחים הוא מזון בטוח לשימוש. למעשה, בלי רישיון יצרן משרד הבריאות יש איסור לשווק את המזון, והדבר נחשב עבירה פלילית. כדי שגם אתם תוכלו לקבל את הרישיון הזה, יש כמה דברים שמשרד הבריאות יבדוק לפני שהוא נותן לכם את הרישיון.

רישיון יצרן

תכנון נכון של קו הייצור

השלב הראשון הוא תכנון של קו הייצור שלכם. קו הייצור הוא למעשה המקום המרכזי שבו אנחנו מכינים את המזון, ולכן חשוב להקפיד על ההוראות של משרד הבריאות. שינוי של קו ייצור לאחר שהוא כבר בנוי יכול להיות מורכב, ולכן עוד לפני הבנייה שלו עליכם להגיש את התוכניות לאיש מקצוע שיוכל לחוות דעה האם קו הייצור שלכם עומד בתנאים של משרד הבריאות.

 

ביצוע דגימות

ביצוע דגימות הוא חלק בחלתי נפרד מכל קו ייצור. בניגוד להליכים אחרים שקשורים בקבלת הרישיון, ביצוע דגימות הולך להימשך לאורך כל תקופת הייצור. משרד הבריאות גם עורך ביקורות פתע ליצרני מזון, מתוך מטרה לוודא שאתם שומרים על ההוראות שלו גם אחרי שיש לכם את הרישיון. מומלץ לבצע את הדגימות בעצמכם כדי לא להגיע למצב שבו משרד הבריאות מגלה ליקויים בקו הייצור.

רישיון יצרן

בדיקת ספקים

לא משנה מה המזון שאתם מייצרים, סביר להניח שאתם לא החולייה הראשונה בשרשרת. כל מי שמייצר מזון מקבל חלק ממוצרי הגלם שלו מספקים שונים, וחלק מהבדיקות שמשרד הבריאות מבצע הן המזון שמגיע מהספקים. למעשה, גם הספקים שלכם מחויבים להחזיק ברישיון הזה, כדי שאתם תוכלו לצרוך מהם את חומרי הגלם.

 

תנאי סביבה

הדבר האחרון שאותו חשוב לבדוק הוא תנאי הסביבה ששוררים באזור היצור. לעיתים גם קו ייצור שמתוכנן נכון ומכניס לתוכו רק חומרי גלם מתאימים עלול שלא להיות מאושר בשל תנאי הסביבה שבה הוא שוכן. את הנקודה הזו מומלץ לבדוק מראש.

 

לסיכום

ייצור של מוצרי מזון במדינת ישראל מחייב אתכם לקבל רישיון ממשרד הבריאות. מטרת הרישיון היא לשמור על הציבור ולדאוג שהמזון שהוא מקבל בטוח לשימוש. כדי לקבל את הרישיון הזה עליכם לעמוד במספר תנאים, שנוגעים בעיקר לחומרים שמהם אתם מכינים את המזון וכמובן לתכנון נכון של קו הייצור. כדי להימנע ממצב שבו אתם לא מקבלים את הרישיון, מומלץ לקבל ליווי מקצועי.

רישיון יצרן