אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה זה ביטוח מקיף לרכב ומה הוא מכסה?

ביטוח מקיף מכסה נזקי רכוש ובכך הוא שונה מביטוח חובה, שמכסה נזקי גוף.

בנוסף, ניתן לרכוש ביטוח צד ג' שגם הוא מכסה נזקי רכוש – אבל רק של מי שנפגע בתאונה. מבולבלים? הנה כל הפרטים

היכרות עם סוגים שונים של ביטוחי רכב היא תנאי לנהיגה כחוק. אבל מלבד ביטוח חובה שהוא כמובן חובה על פי חוק ובלעדיו אי אפשר לנהוג באף סוג של כלי רכב מנועי בישראל, יש גם ביטוחי רשות. כאן נכנסים לתמונה ביטוח רכוש, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף שכולל את שניהם יחד.

 

מהו ביטוח חובה?

בשביל להבין מה זה ביטוח מקיף לרכב ומה הוא מכסה, צריך לחזור צעד אחורה אל המאפיינים של ביטוח חובה. בפועל, ביטוח רכב מן הסוג הזה הוא חובה על פי פקודת רכב מנועי. מטרתו של ביטוח החובה הוא לכסות נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב של המבוטח, או הולכי רגל שנפגעו כתוצאה מהשימוש בו – כמו למשל במהלך תאונת דרכים.

מעבר לכך, הכיסוי הביטוחי בביטוח החובה כולל את כל ההוצאות הרפואיות ואף פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות עם תקרה של עד שלוש פעמים השכר הממוצע במשק. בנוסף, ביטוח חובה כולל כיסוי כספי בגין פיצוי על כאב וסבל.

 

מה ההבדל בין ביטוח חובה ורכוש/מקיף?

ביטוח רכוש נכנס לתוקף גם הוא בקרות תאונת דרכים. עם זאת, כאן כבר מדובר על ביטוח שמכסה אך ורק נזקי רכוש. לכן מצד אחד לא חובה לרכוש אותו, אך מצד שני הוא יכול להבטיח כיסוי של עשרות ומאות אלפי שקלים עבור המבוטח.

כל פוליסה של ביטוח לרכב רכוש מבוססת על פוליסה תקנית שמופיעה בתקנות של משרד האוצר. בפועל, זה אומר שמותר לחברת הביטוח לשנות את התנאים – אך ורק על בסיס שינויים שהם לטובת המבוטח. גם זה פרט חשוב, כי הוא מסייע במשא ומתן מול החברה ובהשוואה בין הפוליסות.

 

מהו ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' דומה לביטוח רכוש, אולם הוא מכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד ג' (הנפגע מהתאונה) ועד לסכום הנקוב בפוליסה. בנוסף, אפשר לרכוש ביטוח מקיף שכולל בתוכו גם את ביטוח הרכוש וגם את ביטוח צד ג'.

 

האם משתלם לקנות ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף שכולל בתוכו גם ביטוח רכוש וגם ביטוח צד ג' בדרך כלל יאפשר לחסוך בהוצאות. עלות הביטוח הזה תהיה כמובן מעט גבוהה יותר, אך היא מצמצמת את המחיר של כל ביטוח בנפרד. מעבר לכך, ניתן לרכוש דרך חברת הביטוח סוגים שונים של פוליסות ולהתחשב גם בסוג הרכב ובמאפיינים שלו. לאחר מכן, יש להביא בחשבון פרמטרים כגון גיל הנהג, רמת הסיכון שנגזרת מהעבר התעבורתי שלו ועוד שלל גורמים שעוזרים לחסוך בהוצאות.

 

רכב מבוטח