אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה חשוב לבדוק בביטוח בריאות?

ביטוח בריאות פרטי הוא דבר שכדאי לעשות אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אך לפני שאתם חותמים על פוליסה מסוימת חשוב לבדוק מהם הכיסויים שהיא כוללת והאם הם עונים על הצרכים שלכם ומהן ההחרגות

הקיימות.

מומלץ מאד לערוך השוואה בין הביטוחים הקיימים, הכיסויים והמחירים ולקבל החלטה מושכלת.

 

האתגר בבחירת ביטוח בריאות פרטי

כשמקום העבודה מספק ביטוח בריאות פרטי הבחירה היא קלה יותר, וזאת משום שהיא לא ממש קיימת: הולכים עם הפוליסה של מקום העבודה. זה הופך למסובך יותר כאשר אתם מעוניינים לבטח את עצמכם באופן פרטי, ואז אתם צריכים לקבל מספר החלטות:

  • מהם הכיסויים שיש לכלול בפוליסה?
  • דרך איזו חברה מומלץ לעשות את הביטוח?
  • האם לרכוש את הפוליסה באופן ישיר או באמצעות סוכן ביטוח?
  • מה התקציב שכדאי להשקיע בביטוח?

השוואה בין הפוליסות השונות היא לא פשוטה, וזאת משום שהפוליסות שונות מאד וכוללות כיסויים אחרים. ובכל זאת, בסופו של דבר צריך למצוא את השיטה לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכיכם.

 

חשיבות הגודל של חברת הביטוח

חברות הביטוח הגדולות בארץ כגון כלל, הפניקס, הראל, מגדל, מנורה ועוד מפעילות גם ביטוחי בריאות. לא כל חברת ביטוח גדולה היא מומלצת, אך בהחלט קיימת חשיבות לגודלה של חברת הביטוח וזאת מכמה סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא היתרון לגודל: לחברות גדולות יש קשרים בתחומים חשובים עם ספקי שירותי בריאות בארץ ובחו"ל. הסיבה השנייה היא הוותק והניסיון שיש לחברות כאלו בתחום הבריאות.

 

כמה כדאי לשלם על ביטוח בריאות?

חברות ביטוח מציעות פוליסות מגוונות כאשר מן הסתם הפוליסה איכותית וכוללת כיסויים רחבים יותר ככל שהיא עולה יותר. עם זאת, רוב הסיכויים שאתם מבוטחים בביטוח משלים בקופת החולים שלכם (שב"ן) וחבל לשלם סתם על כיסויים שאתם ממילא מקבלים. לפני שאתם חותמים וודאו שאתם לא משלמים כפול.

השוואות שאתם עורכים במחיר בין פוליסות שונות צריכות להשוות תפוחים לתפוחים. נדגיש כאן שזה לא ממש אפשרי לעשות זאת באופן מדויק, אך בכל זאת ניתן להשוות בין פוליסות בסדר גודל דומה. כמו כן שימו לב שהפרמיה נקבעת בהתאם לגילכם, ומתייקרת מדי 5 שנים.

 

מהם הכיסויים שחשוב שיכללו בפוליסה?

כיסויים שחשוב שיכללו בפוליסה הם: השתלות כולל השתלת מוח עצם (נכלל בחלק מהביטוחים הפרטיים), טיפולים מיוחדים בחו"ל, ניתוחים בישראל ובחו"ל ותרופות שלא נמצאות בסל הבריאות. לגבי כיסויים אחרים חשוב לבדוק שאינם כלולים כבר בביטוח המשלים ואתם לא משלמים פעמיים.

 

בדקו מי הם הרופאים העובדים עם חברת הביטוח

מלבד סוג הטיפולים הכלולים בפוליסה חשוב לבדוק מיהם המטפלים שעובדים עם חברת הביטוח. ניתן לבקש רשימה של רופאים ומנתחים שנמצאים בהסכם עם חברת הביטוח ולוודא שהם אכן רופאים מהשורה הראשונה בתחומם. מרבית החברות מפרסמות באתר שלהן את הרופאים שעובדים איתן ומאפשרות לחפש שם של רופא ספציפי – נצלו זאת.

לחיצת יד