אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה חשוב לבדוק לגבי ביטוח החובה לרכב?

כשמו כן הוא, ביטוח החובה חל ע"פ חוק על כל רכב בישראל, כולל טרקטורונים ורכבי שטח מאולתרים שקיבלו היתר משרד התחבורה (כמו "באגי"). ורגע לפני שאתם סוגרים עם חברת הביטוח הזאת או האחרת, חשוב להבין מה לשאול את חברות הביטוח. 

בישראל, ישנם 3 סוגי ביטוחים שהנהגים יכולים או חייבים לרכוש: 1) ביטוח חובה. 2) ביטוח צד ג'. 3) ביטוח מקיף לרכב. בעוד שהביטוחים המקיפים מכסים מגוון רחב מאוד של נזקים פוטנציאליים לרכב ולגוף, ביטוח חובה מכסה נזקי גוף אשר נגרמו כתוצאה מתאונה, אבל לא רק. גם אם נפגעתם מהרכב בדרך אחרת, נניח נפלתם מהמושב לרצפה בחוץ ושברתם יד, אתם יכולים להחליט להפעיל את ביטוח החובה. קבלו כעת הצעת מחיר באמצעות אתר ביטוח חובה או המשיכו לקרוא.

 

מה משליך על מחיר ביטוח חובה?

בראש ובראשונה, חשוב לבדוק את המחיר שחברת הביטוח גובה ממכם על הביטוח. קחו בחשבון, אם אתם מתחת לגיל 24, מחיר הביטוח יכול לקפוץ בצורות משמעותיות (לפעמים גם בעשרות אחוזים). כמו כן, אם יש לכם רקורד של מקרים בהם הפעלתם את הביטוח, גם אז הפרמיה תהיה גבוהה יותר.

יש לקחת בחשבון, מחיר הביטוח יכול להשתנות בהתאם לסוג הרכב, כאשר חלק מהרכבים נוטים יותר להיגנב מאחרים. בממוצע, מחיר ביטוח חובה לשנה יכול לנוע בין כ-1,400 ₪ – 2,000 ₪. זאת, בהנחה שבשלוש השנים האחרונות לא הפעלתם את הביטוח ולא הייתם מעורבים בתאונות דרכים שדווחו לחברת הביטוח.

ביטוח רכב

מה לבדוק לפני רכישת ביטוח חובה?

קודם כל, תבדקו את גובה ההשתתפות העצמית במקרים בהם יש את הצורך להפעיל את הביטוח. זה אחד מהגורמים העיקריים בבחירת חברת הביטוח, שכן הפערים עשויים להיות משמעותיים בין החברות השונות. כמו כן, חשוב לבדוק את גבולות האחריות לפיצוי מטעמה של חברת הביטוח.

גבולות אחריות הפיצוי משתנים מחברת ביטוח אחת לשנייה, כאשר אלו אמורים לכלול גם הוצאות משפטיות (בד"כ עד כ-250,000 ₪). ובנוסף, חשוב יהיה לבדוק כמה יעלה לכם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף באותה חברה.

 

לבסוף, בדקו כיצד ניתן להוזיל מחירי ביטוח חובה

בין אם אתם בוחרים בחברת ביטוח זו או האחרת, דעו שחלק מחברות הביטוח מאפשרות הוזלת מחירים. למשל, תוכלו להוזיל את העלויות אם תתקינו סוגים שונים של אמצעי בטיחות כמו: מערכת התרעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית וכו'.

בנוסף להתקנת אמצעי בטיחות, דעו כי חלק מחברות הביטוח מעניקות הטבות והוזלות מחירים לנהגים ותיקים (במיוחד אם יש להם רקורד נקי מתאונות). לסיכום, ישנן לא מעט חברות ביטוח בשוק הישראלי, ככה שההמלצה היא לנצל את השפע הזה לטובתכם הצרכנית. תערכו מחקר שוק מקיף, השוואת מחירים וכל מה שתצטרכו כדי לבחור נכון.

רכב