אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה יש בביטוח צד ג' שאין בביטוח חובה לרכב

לא פעם חל בלבול בקרב הציבור בכל הנוגע לביטוחי הרכב השונים.

כדי לעשות סדר בנושא אחת ולתמיד, החלטנו לכתוב מדריך ממוקד ומקוצר שיסביר את מה יש בביטוח צד ג' שאין בביטוח חובה לרכב.

בשורות הבאות נציג בפניכם את ההגדרות של שני הביטוחים הללו ובהמשך נציין בפניכם מה ההבדלים ביניהם.

קראו את המדריך הבא בעיון ותגלו את כל המידע שתמיד רציתם לדעת ולא העזתם לשאול.

 

מה זה ביטוח חובה לרכב?

אפשר כבר להבין מהשם שלו – ביטוח חובה שמדובר בביטוח שהוא חובה לפי החוק בארץ. זאת אומרת, שבכל פעם שנהג עולה על רכב מסוים, הוא צריך להיות בטוח שיש לו פוליסת ביטוח חובה. נהיגה ברכב ללא פוליסה שכזו עשויה להיחשב כעבירה. המטרה של ביטוח מסוג זה היא להבטיח שיינתנו פיצויים עבור נפגעים שיהיו מעורבים בתאונת דרכים. הפיצויים הללו כוללים בין היתר את התחומים הבאים:

  • מימון טיפול רפואי שנדרש בעקבות התאונה
  • מימון הוצאות על תרופות ועזרים רפואיים שנדרשים בעקבות התאונה וכו'

מדובר בכיסוי אחיד, אבל חשוב לציין שחברות הביטוח מתחרות ביניהן ומציעות מחירים שונים והרחבות שונות (למשל, כולל צד ג' שיפורט בהמשך).

 

מה זה ביטוח צד ג' לרכב?

כדי שנוכל להציג מה יש בתוך פוליסת ביטוח צד ג לרכב שאין בפוליסת החובה, צריך להסביר תחילה מה זה בכלל ביטוח צד ג'. חשוב לציין כי מרבית הפוליסות שמוצעות על ידי חברות הביטוח של ביטוח מקיף כוללות בתוכן ביטוח צד ג'. ביטוח מסוג זה הוא בעצם כיסוי נוסף שמאפשר לכסות נזקים שעלולים לקרות לרכוש של צד שלישי. מדובר בנזקים שנעשים באשמת הנהג המבוטח. נהגים שאין להם את הביטוח הזה, יצטרכו לשאת בעלויות הנזק באופן עצמאי. כלומר, מכיסם הפרטי.

 

אז מה יש בביטוח צד ג' שאין בביטוח חובה?

יש כיסוי לרכוש. מדובר בעניין חשוב מאוד, מכיוון שלא פעם, כשקורית תאונה בין רכבים, יש פגיעה בחלקי הרכב השונים. במקרה של תאונה קלה, עשויה להיות פגיעה קלה מאוד בפח, אולי שריטות או שבירה של מראה, פנס וכו'. גם הפגיעות הקלות ביותר עשויות לעלות לא מעט. שכן, לעיתים מדובר בסכומים שעולים על מאות שקלים. במקרים חמורים יותר (שלצערנו, קורים לא מעט) הסכומים עשויים להגיע לאלפי ולעיתים אף לעשרות אלפי שקלים, תלוי בסוג הרכב הנפגע ובגודל הפגיעה.

 

כמה מילים לסיום המדריך

כעת, ניתן לומר בבירור שיש הבדל משמעותי בין ביטוח צד ג' לבין ביטוח חובה. ביטוח צד ג' הוא תוספת לביטוח החובה שנחשב להכרחי עבור כל נהג באשר הוא והוא מאפשר לבטח פגיעות ברכוש (דבר שלא בא לידי ביטוי בביטוח החובה, שמבטח את הפגיעה במעורבים בתאונה ולא ברכוש). זו הסיבה שרבים בוחרים להוסיף פוליסת צד ג' לפוליסת החובה.

כלי רכב