אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה כרוך בהוצאת רישיון עסק?

בהחלטה להיות עוסק עצמאי, ולא עוסק שכיר, יש פוטנציאל רב. מחד, הרווחים האפשריים של שכיר הם נמוכים יותר מאשר הרווחים האפשריים של עצמאי. מאידך, עצמאי נדרש להתמודד עם הרבה יותר בירוקרטיה, מיסוי וכו'. אם אתם סומכים על עצמכם מספיק בשביל להיות עצמאיים – אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה ומקווים שיש לכם הרבה אורך רוח.

אי אפשר להיות בעל עסק עצמאי ללא קבלת רישיון עסק ממדינת ישראל. אבל במה כרוך תהליך הוצאת רישיון עסק? האם יש לרישיון עסק תוקף, כמו רישיון נהיגה? האם אפשר להוציא רישיון עסק לבד – או שצריך להיעזר בבעל מקצוע? את כל התשובות תוכלו למצוא בטקסט שלפניכם.

 

4 השלבים בדרך להוצאת רישיון עסק

תהליך הנפקת רישיון עסק הוא תהליך מעט ארוך ומאוד בירוקרטי. כדי להקל עליכם את התהליך, ריכזנו כאן תיאור קצר של כל אחד מהשלבים:

4 השלבים בדרך להוצאת רישיון עסק

  1. פנייה למשרד הרישוי ברשות המקומית

בניגוד לרישוי רכב, אין משרד אחד המרכז את רישוי כל בתי העסק בישראל. לכן, על מנת לקבל רישוי לעסק – יש לפנות לרשות המקומית בה כתובת העסק רשומה. בפנייה יהיה עליכם לברר אילו טפסים ואישורים יהיה עליכם לצרף לטופס הבקשה שלכם.

  1. מילוי טופס בקשה

לאחר שיצרתם קשר עם הרשות המקומית, תצטרכו למלא טופס בקשה רשמית. אל תשכחו לצרף את לבקשה את כל הנספחים עליהם ביררתם בשלב הקודם!

  1. בדיקות גורמים הרלוונטיים

לאחר שהטופס ייקלט במערכת, העסק שלכם ייבדק על ידי מספר גורמים. זהות מבצעי הבדיקה משתנה לפי אופי העסק. לדוגמא, עסק לממכר מזון יצטרך להיבדק על ידי משרד הבריאות.

 

  1. קבלת החלטת משרד הרישוי

לאחר שגורמי הבידוק יעבירו את תוצאות הבדיקה שלהם למשרד הרישוי, המשרד ישלח לכם את החלטתו בנוגע לפנייתכם. במידה ופנייתכם תדחה, המשרד מחויב להסביר מדוע היא נדחתה.

 

מתי רישיון עסק פג תוקף

שימו לב שכדי שהעסק שלכם ימשיך את פעילותו הסדירה והתקינה – יש לחדש את רישוי העסק מדי פעם. תזמון חידוש הרישיון משתנה בהתאם לסוג העסק, ולכן חשוב לבדוק את התוקף בעת קבלת הרישיון. לדוגמא, ישנם עסקים שאינם נדרשים לחידוש כלל, לעומת עסקים הנדרשים לחידוש אחת לשנה. הליך החידוש הוא קל יותר.

מתי רישיון עסק פג תוקף

סיכום

לסיכום, בעלות על עסק עצמאי גדול ומשגשג היא חלומם של לא מעט ישראלים. יחד עם זאת, הקמה ותחזוק של עסק עצמאי כרוכה בלא מעט בירוקרטיה. הצעד הראשון של העצמאי בעולם הבירוקרטי יהיה קבלת רישיון עסק. הנפקת רישיון עסק היא תהליך לא קצר, וכדאי להצטייד בהרבה סבלנות לקראת התהליך.

שימו לב שלא רישיונות העסקים הינם בעלי תוקף זהה, וחשוב לחדש את הרישיון בעת הצורך. כדי להקל על תהליך הוצאת רישיון העסק, ניתן לפנות למשרד עורכי דין אשר מתמחה בתחום המסחרי, או לחברה המתמחה במתן שירות מקיף לעסקים.

מה כרוך בהוצאת רישיון עסק?