אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה תפקידו של רואה החשבון?

לא לחינם ניתן למצוא דגשים רבים ברשת על האופן לבחירת רואה חשבון מומחה. כי רואה חשבון צריך להיות מומחה. בסופו של דבר, ההתנהלות הכלכלית של העסק מושפעת באופן ישיר מהתנהלות רואה החשבון. רואה חשבון דואג שהעסק יתנהל מבחינה פיננסית כמו שצריך. כאן ריכזנו עבורכם מידע שכדאי להכיר על רואי חשבון. נקווה שהמידע יועיל לכם.

 

מי יכול להיות רואה חשבון?

רואה חשבון חייב לעבור הכשרה והסמכה מטעם לשכת רואי החשבון בישראל. לא ניתן להיות רואה חשבון מבלי לקבל רישיון לכך. לימודי ראיית חשבון הם לימודי תואר הכוללים חשבונאות, ייעוץ מס, מימון, כלכלה ועוד. לאחר מכן הוא צריך לעבור התמחות של שנתיים, הוא יכול לקבל רישיון רואה חשבון בתנאי שעבר את כל הדרישות הלימודיות ואת כל תנאי הסף. רישיון כזה מוענק לאחר תקופה של כ-7 שנים של לימודים מקצועיים במיוחד.

 

אילו שירותים מציעים רואי חשבון?

רואה חשבון אמנם מבקר את הדוחות הפיננסים אך הוא מציע שירותים נוספים כמו שתוכלו להתרשם באתר רואה חשבון באשקלון. בדרך כלל, השירותים שרואי חשבון יציעו יהיו קשורים לתחומי הפעילות שלהם.

  • שירותי הנהלת חשבונות וניהול ספרים – כמו רואה חשבון בדרום, רואי חשבון רבים מציעים שירותי הנהלת חשבונות. האדם המומחה ביותר לניהול חשבונות הוא רואה חשבון ולכן מרבית העסקים בישראל בוחרים לשם כך רואה חשבון ולא מנהל חשבון פשוט.
  • החזרי מס – רואי חשבון רבים מציעים שירותי החזרי מס לשכירים או עצמאיים ששילמו מס רב יותר ממה שהיו צריכים לשלם.
  • תכנון מס – רואה חשבון הוא האדם הנכון להתייעץ איתו לגבי תכנון מס נכון. הוא מכיר את כל התחומים האפורים והוא ידע לכוון בצורה נכונה את לקוחותיו.
  • ייעוץ מס – רואה חשבון בשל התמחותו במיסים ותכנוני מס, יודע לייעץ נכון לעסקים מה יהיו השלכות רכישות מסוימות מבחינת מיסוי. מה ניתן לעשות כדי להקטין את המיסוי לעסק וכדומה.
  • ייעוץ כלכלי – רואה חשבון הוא מומחה בכלכלה ומשכך, בעלי עסקים רבים נעזרים ברואי חשבון לקבלת ייעוץ עסקי למינוף ריווחיות העסק.

 

מה תפקיד רואה חשבון?

תפקיד רואה חשבון הוא לתת חוות דעת מקצועית על כל הדוחות הפיננסים בעסק. אך לא כאן הכל מתחיל. כבר משלב הקמת העסק, רואה חשבון מסייע בהליכי הפתיחה מול רשויות המס והביטוח הלאומי ומאפשר לבעל העסק לטפל בענייני העסק מבלי צורך להתעסק בדיווחים השוטפים. רואה החשבון הוא זה שמדווח לרשויות המס כנדרש ומתפעל את כל ענייני העסק הכלכליים בסופו של דבר.

בהגדרה הרשמית, רואה חשבון עורך אך ורק בקרה על המאזן ודוחות הכספים של העסק, אך חשוב לדעת כי משרדי רואי חשבון מציעים גם שירותי ליווי ניהול שוטף של העסק ומציעים את כל הליווי החשבונאי שהעסק צריך.

רואת חשבון