אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם צריך מודיעין עסקי בחברת הייטק

כמעט בכל תחום בשוק התחרות היא עזה, וכדי להצליח עסקים נדרשים לנצל כל יתרון שיש ברשותם ולהכיר היטב את מתחריהם.

אחד הדברים יכולים לסייע לעסק לעשות זאת הוא להשיג ידע אקסקלוסיבי ומהימן על מתחרים או שותפים פוטנציאליים בזמן אמת.

השוק הוא דינאמי והתנאים בו משתנים באופן תדיר, ולכן מידע הזורם במהירות יכול לסייע לכלכל את הצעדים הלאה.

מסיבה זו מודיעין עסקי הוא קריטי להצלחה של עסק.

 

מודיעין עסקי – מהו?

כולנו מכירים את המונח מודיעין בהקשר צבאי – איסוף מידע ומחקר אודות הכוונות, האינטרסים, היכולות והחולשות של מושא המחקר, כאשר במקרים רבים מדובר באויב. על אף ההבדלים המובנים, באופן דומה מודיעין עסקי הוא איסוף, מחקר וניתוח מידע על מתחרים ועל השוק עצמו כדי לקבל החלטות עסקיות בחוכמה.

שיטות העבודה במודיעין עסקי דומות לשיטות במודיעין צבאי, וחברות המספקות מודיעין עסקי מצוידות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומעסיקות כוח אדם איכותי, כאשר פעמים רבות חלקים גדולים ממנו יוצאי אותן יחידות מודיעיניות בצבא.

 

המידע המתקבל ממודיעין עסקי

מודיעין עסקי מספק מידע קריטי לעסק שיכול להשפיע על פעילותו. מודיעין עסקי מאפשר לעסק לזהות את מתחריו ואת מאפייניהם, ומכך את מידת הסיכון שהם מהווים לעסק וכיצד ניתן להתמודד עימו. מידע נוסף שניתן לקבל באמצעות מודיעין עסקי הוא כל דבר בשוק שעלול לשנות את הסביבה העסקית ולערער את יציבות העסק – למשל, מגבלות רגולטיביות חדשות, עליית מחירי חומרי גלם וכדומה.

 

מודיעין עסקי – לא רק מול מתחרים

במודיעין עסקי ניתן לאסוף לא רק על מתחרים ישירים של העסק שלנו, אלא גם מול שותפים פוטנציאליים. כאשר אנחנו נכנסים לשותפות עם עסק אחר בכל תחום שהוא, אנחנו צריכים לוודא שאכן מדובר בעסק יציב ואמין, שהמידע שהוא מציג לנו אודותיו תואם את המציאות. מודיעין עסקי מסייע לנו להכיר את מצב העסק שלא מדווח לנו ובכך לדעת בצורה אמינה יותר אם השותפות כדאית.

בנוסף לכך, מודיעין עסקי יכול מאוד לסייע במשא ומתן הן עם שותפים פוטנציאליים והן עם לקוחות גדולים. ידע הוא כוח, ובמשא ומתן כוח זה הוא יתרון גדול שיכול לסייע מאוד לצד שלנו.

 

מתי מומלץ לשכור שירות מודיעין עסקי?

מודיעין עסקי יכול לסייע מאוד בסיטואציות הבאות:

  1. כאשר נכנס לשוק מתחרה חדש שאנו לא מכירים
  2. כאשר אנחנו מנהלים משא ומתן מול לקוח או שותף פוטנציאלי
  3. בעת כניסת מוצרים או טכנולוגיות חדשות לשוק
  4. כאשר אנחנו מעוניינים למפות את היכולות והאסטרטגיות העסקיות של המתחרים ולמפות איומים

 

מי מספק שירותי מודיעין עסקי?

מודיעין עסקי הוא שירות שדורש מומחיות, רגישות, ניסיון, ידע טכנולוגי ודיסקרטיות רבה ומסופק בדרך כלל על ידי משרדי חקירות המתמחים בכך. אחד המשרדים המומלצים למודיעין עסקי הוא משרד ITI חקירות וייעוץ אסטרטגי. המשרד, שהוקם לפני יותר מ-20 שנה על ידי החוקר הפרטי עירד תמיר, מתמחה במודיעין עסקי, ייעוץ אסטרטגי וטקטי, ניהול משברים, חקירות מסחריות ועסקיות, מעקבים ועוד.

 

איש חקירות