אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כאן גרים בכיף – מועצה מקומית שוהם

תהיתם פעם מהם מאפייני הישוב האידיאלי לגידול משפחה בארץ?

ככל הנראה, בחיפושכם אחר תשובה לשאלה, יופיע הישוב שוהם.

ביישוב זה מתגוררות משפחות רבות, אשר במהלך חיפושם אחר מקום להשתקע בו עם משפחתם, מצאו את הישוב שוהם כמתאים ביותר.

ולאלו אשר בחרו בשוהם כמקום מתאים להשתקע בו, אך אינם יודעים לבחור איזו קרקע לרכוש בישוב, כיצד לבחור במקום הטוב ביותר להשתקע, איפה כדאי ואיפה לא, והאם יש עם מי להתייעץ?

התשובה היא כן!

 

ברוכים הבאים לשוהם!

כולנו עברנו לא פעם בכביש ראשי בארץ, ראינו באחד מצדדיו שטחים רחבי ידיים, ושאלנו את עצמנו לאן כל זה שייך? למי זה שייך? מה עושים עם זה?

הכירו את שוהם, ישוב מתפתח הממוקם באזור המרכז, ומורכב משטחים ונחלות, חלקן מיושבות וחלקן לא.

הישוב גובל עם ישובים אחרים אשר מורכבים גם הם מנחלות למיניהן.

ביישוב עצמו מתגוררות משפחות רבות אשר קנו או היו בעלות נחלות או שטחי קרקע ועליהם בנו את ביתם באופן עצמאי. כיצד עשו זאת? האם בן אדם מגיע לקרקע ופשוט מחליט לבנות עליה? איך הוא יודע מה לעשות?

לכל השאלות האלו יכולות להיות תשובות רבות, אך תשובה אחת לבטח עונה על כולן והיא – שמאות נחלה.

 

שמאות נחלה – להתנחל וזהו?

תחילה, נבין ונבהיר כי המושג נחלה מדבר בדרך כלל על נחלות חקלאיות או מגרשי בניה, אשר היחס אליהן ומאפיניהן שונים מאלו של מקרקעין "רגילים" כגון קרקע המיועדת לבניית בתים, משרדים וכו'.

בשל מורכבותה ויעודה הייחודי של הקרקע, על מנת שבעל הנחלה יוכל להנות מטובה של נחלתו נדרש שמאי מקרקעין מיוחד הנקרא, איך לא – שמאי נחלה.

תפקידו של שמאי הנחלה אינו פשוט. עליו להעריך את שווי הנחלה תוך התחשבות בגורמים סביבתיים רבים מפאת יעוד הקרקע השונה.

לרוב תפקידו של שמאי הנחלה יהיה בסביבה יישובית או קיבוצית מאחר ושם, לרוב, ישנן נחלות רבות.

 

אז מה יעשו שמאים בשוהם?

כפי שכבר הבנו בתחילה, שוהם הינו ישוב המורכב מנחלות רבות, חלקן לא מיושבות, אשר בעליהן משתמשים בהן לרוב כנחלות לבניית שטחי מגורים למיניהן – בין אם לדירות פרטיות ובין אם לבנייני מגורים.

מהו תפקידו של שמאי בשוהם?

בשל העובדה כי נחלות הישוב גובלות עם נחלות של ישובים שכנים, וכי הישוב מורכב מנחלות רבות, נוצרים לעיתים ויכוחים ועימותים בין התושבים עצמם או בין התושבים לבין המועצה המקומית, על שטחן של נחלות.

ברגעים כאלו, וברגעים בהן בעלי נחלות רוצים להעריך את שווי הנחלה, נכנס לתמונה שמאי הנחלות המתמקצע בשוהם, הלא הוא שמאי בשוהם.

שמאי זה מתחשב בגורמים רבים, ביניהם סוג הקרקע, גודלה, הפוטנציאל שלה ועוד, על מנת להביא לבעל הנחלה מימוש מרבי של ערך נחלתו.

 

שכונת מגורים