אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מזדקנים בכבוד: כך תחסכו לפנסיה בצורה נכונה

הפנסיה המתקרבת מכריחה אותנו להתכונן בצורה נכונה. מרבית האנשים אפילו לא יודעים מה גובה החיסכון הפנסיוני שלהם. הם עובדים כשכירים או כעצמאים, מפרישים משכרם לביטוח פנסיה וכך, הם לא בודקים מה קורה עם החסכון שלהם. לא מעט מגיעים לגיל פנסיה ומגלים כי החיסכון שלהם צבר הפסדים ובמקום שהוא יתפח, הוא פחת. מה עושים כדי להגדיל את החיסכון הפנסיוני?

 

בודקים מה קורה עם כספי הפנסיה

כדי לדעת מה קורה עם הפנסיה שלכם, תצטרכו לפנות לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים ולבקש את דו"ח נתוני הביטוח שלכם. בתלוש המשכורת שלכם תוכלו לראות מה מצב החסכון שלכם. בתור שכירים המעסיק הוא זה שפתח את קופת הפנסיה עבורכם וכך יתכן שהוא לא ממש העמיק בעניין, הוא התנהל עם הקופה איתה היה לו הכי קל להתנהל למרות שיכול להיות שאתם יכולים לקבל תנאים טובים יותר בקופה אחרת.

 

פונים להתייעצות עם יועץ פנסיוני

בשלב זה פנו ליועץ פנסיוני שימפה עבורכם את המצב, הוא יבדוק כמה כסף צריך לחסוך לפנסיה במצבכם וכך הוא יוכל להתאים עבורכם את החסכון המתאים עבורכם.

 

מצטרפים לקופת פנסיה משתלמת

היועץ הפנסיוני יכוון אתכם לקופת פנסיה המתאימה ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם בתנאי שהיא גם משתלמת באופן כללי. על איך בודקים את כדאיות קרן הפנסיה נרחיב כאן בהמשך.

חיסכון

מעריכים את גובה ההכנסה הצפויה ונערכים בהתאם

לאחר שהצטרפתם לקרן פנסיה כדאית עבורכם, אתם יכולים לשער מה גובה ההכנסה הצפויה שתהיה לכם בימי הזקנה. ניתן לחשב את קצבת הזקנה, קצבת הפנסיה, הכנסות מהשקעות מניבות וכך להגיע לגובה ההכנסה החודשית הצפויה. המטרה היא למנף את ההכנסה כדי שתוכלו להנות בימי הזקנה מהנכסה זהה לתקופה שקדמה לה. ניתן לעשות זאת ואם יש אופציה לרכוש השקעות מניבות משתלמות, היועץ הפנסיוני ינתב אתכם אליהם.

 

איך בודקים את כדאיות קופת הפנסיה?

בישראל קיימות מגוון קרנות פנסיה. כל אחת מהן מנהלת באופן שונה את הכספים שלה וכך ישנם לא מעט הבדלים המצביעים על כדאיות ההצטרפות לקרן. אז מה חשוב לבדוק בעת בחירת קרן פנסיה?

מה הביטוח כולל – כל קרן פנסיה מכניסה מרכיבים שונים לביטוחים שלה. זה יכול להיות פנסיה המכילה ביטוח אובדן כושר עבודה לעומת ביטוח אחר המכיל ביטוח מחלות קשות. חשוב להשוות בין הנתונים וכך להגיע אל המתאים ביותר.

מה גובה דמי הניהול – על ניהול הקופה החברה גובה דמי ניהול היורדים מהצבירה ומההפקדה. דמי הניהול מפחיתים מהם בסופו של דבר ובאמצעות השוואה ניתן לחסוך כסף רב.

אילו מסלולים משולבים – כל קרן פנסיה משקיעה את כספה במסלולי השקעה שונים. חלקם יציבים יותר וחלקם יציבים פחות. בחרו מהם מסלולי ההשקעה המועדפים עליכם למניעת עוגמת נפש בהמשך.

שעון