אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מנגל בריא וטעים

מי לא אוהב מנגל. אני לא מכיר מישהו שלא אוהב מנגל, במיוחד אם הוא ישראלי. אנחנו בישראל מחפשים כל תירוץ לעשות מנגל, עם המשפחה, החברים וכמובן ביום העצמאות. מנגל תמיד מעלה בראש שלנו שיפודים, סטייקים, פיתות ושלל סלטים, שהמחנה המשותף שלהם הוא שהם לא בריאים. יחד עם זאת, יש אפשרות לעשות את המנגל גם בריא וגם טעים.

ממה מומלץ להימנע בהכנת מנגל בריא.

הבשר שאנו אוכלים הוא טוב ויש בו הרבה מאוד וויטמינים וחומרים שהגוף שלנו צריך. יחד עם זאת, כאשר הבשר נשרף, הוא משנה את ההרכב הכימי שלו ואוסף הרבה מאוד חומרים לא טובים לנו, חלקם אפילו מסרטנים. לכן, להימנע ככל האפשר לשריפת יתר של הבשר. לצרוב את הבשר עד המידה שהוא יהיה טעים לאכילה, לא יותר.

סוגי הבשר שאתם אוכלים גם חשובים. מומלץ להימנע מבשר שומני כגון בשר כבש, אנטריקוט ופרגיות. בבקר מומלץ סינטה ופילה ובעולם העוף עדיף חזה עוף וחזה הודו. מומלץ להימנע מבשר קפוא או בשר מעובד. בשרים אלה מכלים הרבה מאוד  קלוריות וחומרים לא בריאים. בנוסף, בשר קפוא מגיע עם קרח וחבל לשלם על מים.

מה זה מנגל בלי פיתה? הפיתה מאוד משמינה ולכן עם ממש בא לכם, כדאי חצי פיתה. כל הצ'יפס, החומוס התעשייתי, הרטבים התעשייתיים, למשל צ'ילי מתוק, מיונז וקטשופ, כולם מאוד משמינים ובעלי אחוז סוכר מאוד גבוה.

מה מומלץ לעשות כדי שהמנגל שלכם יהיה בריא וטעים.

בתחום הבשר, מומלץ מאוד להכין דגים. דגים מכילים הרבה מאוד וויטמינים, למשל אומגה 3, והם אינם מכילים שומנים וחומרים לא בריאים. יש לזכור שגם את הדגים לא צולים יותר מדי, כדי שלא יישרפו ויאבדו את המרכיבים הבריאים שלהם.

חשוב לשמור על כל דבר טרי. את הירקות תוציאו מהמקרר מיד לפני שתחתכו אותם או שתשימו אותם בכלי שישמור על הטריות. גם בשר רצוי שיהיה טרי ועם כמה שפחות שומן. בשביל הטעם, יש לכם אפשרות להכין רטבים בעצמכם, למשל מרינדה, צ'ימיצ'ורי ועוד. המרינדה לא רק משמשת לטעם אלא היא משמרת את הבשר, ומומלץ להשרות את בשר העוף והפרגיות בתוך המרינדה.

במקום סלטים מוכנים ומתועשים. תכינו לכם סלטים מירקות טריים ובשלים. אפשר ומומלץ לשים שמן זית על הירקות, זה שמן  בריא שנותן טעם. אם אתם רצים חומוס, מומלץ להכין אותו מגרגרים שאתם קונים ומוסיפים להם טחינה ולימון. אם בכל זאת אתם רוצים לקנות חומוס, שימו לב למרכיבים של החומוס, יש הבדלים גדולים ברמות השומן של החומוסים.

הדבר הכי חשוב והכי טוב הוא ללכת לפי הפתגם היהודי הישן והטוב, הכול במידה. אל תדחסו לעצמכם יותרו מדי אוכל, זה משמין ואתם תרגישו לא טוב. אל תיקנו ותר מדי בשר, חבל על כסף וחבל לזרוק, בלי להתחזר, תיהנו מגריל גז באופן שקול ומושכל.

אנו שמחים לתת לכם עוד טיפ באתר השווה שלנו, תמשיכו לגלוש באתר ותיהנו מעוד מאמרים מעניינים.