אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

 3 מסמכים רלוונטיים להגשת תביעת נזיקין

תביעות נזיקין שונות יכולות לסייע לכם להשיג פיצויים הולמים במקרה של נזק כלשהו. נזק יכול להיגרם לרכוש, לגוף שלכם ואפילו לנפש. ההתמודדות עם הנזק במקרים רבים היא לא פשוטה, וכוללת פגיעה כלכלית, שיכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות שונות. תביעות נזיקין מאפשרות לכם להתמודד עם אותן הפגיעות. כדי שתביעות כאלו יהיו מוצלחות, חשוב לאסוף את המסמכים הרלוונטיים. פירטנו כאן אודות 3 מסמכים כאלו.

 

מסמכים בתביעות נזיקין

בתי המשפט עובדים לפי ראיות ועובדות, לא לפי ספקולציות והשערות. את ההנחה הזאת כדאי לזכור כאשר מגישים תביעת נזיקין כלשהי. ישנן סוגים שונות של תביעות נזיקין, כמו שתוכלו לראות באתר https://www.df-law.co.il. ניתן להגיש את התביעות הללו בעקבות נזקים שונים שנגרמים לכם או לרכוש שלכם. התביעות הללו מאפשרות לאדם שניזוק לקבל פיצוי כספי משמעותי.

הפיצוי הכספי יכול במקרים רבים לעשות את ההבדל עבור אותו אדם. עם פיצוי כספי משמעותי ניתן לפצות על נזק שנגרם לרכוש, או לטפל בצורה מוצלחת בנזק גופני או בנזק נפשי. כדי שתביעת נזיקין כזו תצליח, בית המשפט צריך להיות משוכנע שאכן נגרם נזק, דבר אותו אפשר להוכיח עם מסמכים בעלי רלוונטיות משפטית. הנה דוגמא לשלושה מהם:

 

  • מסמכים רפואיים

נגרם לכם נזק גופני כלשהו? הדרך הטובה ביותר להוכיח נזק גופני היא באמצעות מסמכים רפואיים שונים. בסופו של דבר, מי שמאבחן נזק רפואי הוא בעל מקצוע מעולם הרפואה – הרופא. ישנם רופאים בעלי מומחיות, שיכולים לתת חוות דעת שבית המשפט לוקח ברצינות רבה.

מסמך רפואי לא חייב להיות חוות דעת בהכרח. גם תוצאות מסוימות של בדיקות רפואיות, כמו רנטגן, MRI או CT, אלו מסמכים רפואיים. אבחנות ומרשמים יכולים להוות מסמכים רפואיים בבית המשפט גם כן.

 

  • קבלות

אולי זה נראה לכם מיותר לשמור קבלות, אך אם אתם מתכננים להגיש תביעת נזיקין כלשהי, שמירת קבלות יכולה לסייע לכם לקבל פיצוי הולם שמתאים לנזק ממנו אתם סובלים. אדם שסובל מנזק גופני או נזק נפשי, צפוי בסבירות גבוהה להוציא יותר כסף על מוצרים או שירותים שונים שיסייעו לו בהתמודדות עם אותו הנזק.

למשל, אדם שסובל מנזק נפשי, ככל הנראה יפנה אל טיפולים בתחום בריאות הנפש, כדי לסייע לעצמו. אדם שסובל מנזק גופני יכול לפנות אל טיפול פיזיותרפי ולרכוש מוצרים שונים בתחום בריאות הגוף שיוכלו לסייע לו להתמודד עם הנזק. שמירת קבלות תוכל להעיד על הסכומים הכספיים שזקוק להם התובע.

 

  • תלושי שכר

גם באמצעות תלושי השכר, המהווים מסמך לכל דבר ועניין, ניתן להסיק מסקנות שונות בגין מצבו של אדם התובע תביעת נזיקין. ניתן לראות כמה שעות הוא הצליח לעבוד במהלך חודש עבודה והאם הוא בחר לנצל ימי מחלה, ובכך להבין כיצד הנזק משפיע עליו בחיי היומיום.

מסמכים להגשת תביעת נזיקין