אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מרכיב משקפיים? באיזה סוג עדשות הכי משתלם להשקיע

בימינו, לאנשים המרכיבים משקפיים, יכולים להשתמש במגוון סוגי עדשות.

אך, חשוב להדגיש כי פעמים רבות לאנשים המרכיבים משקפיים ישנם קשיים רבים להתרגל אליהן.

עדשות יכולות להכאיב וליצור אי נוחות רבה אצל המשתמש המורגל כל חייו להרכבת משקפיים.

הרבה פעמים עדשות יכולות ליצור יובש, או אדמומיות או פשוט חוסר נוחות בעיניים.

עניין זה יכול לתסכל את המשתמש ולגרום לו להפסיק להשתמש בעדשות.

אך חשוב לעשות מחקר מעמיק ונכון, ולהבין מה הצורך והרצון של האדם שמרכיב משקפיים ולהתאים לו את העדשות האידיאליות עבורו, כי בימינו, זה אפשרי.

כדאי לנצל את הפיתוח הענק בתחום ולהבין מה סוג העדשות המתאים לך ביותר.

 

חלוקת העדשות

באפן כללי, ישנה חלוקה גסה לעדשות: רכות וקשות, כתלות בכמות המים שיש בתוך החומר הפלסטי שממנו העדשות עשויות ומיוצרות. העדשות הרכות נחלקות ליומיות וחודשיות, עם צילינדר וללא. עדשות קשות הן לטווח ארוך יותר ואף לעיתים משתמשים בדגמים מסוימים שלהן לאחרי ניתוח לייזר להסרת משקפיים, או לבעיות קרנית מסוימות כמו דלקת וכו'.

 

התאמת עדשות מגע

חשוב להדגיש כי על פי המלצות משרד הבריאות חשוב שהעדשות יותאמו בייעוץ ובעזרה של איש מקצוע. חוסר התאמה בין העין לבין העדשה, יכול ליצור סיבוכים וחוסר נוחות אפילו לטווח ארוך. ישנם קריטריונים שונים להתאמת העין לעדשה: מבנה וצורת העין, הקימור של העדשה, סוג החומר (בדרכ פלסטיק) של העדשה, כמות ואחוזים של המים בעדשה, קוטר העדשה ועוד פרמטרים רבים אחרים שאנשי מקצוע יותר בקיעים בהם.

 

סוגי עדשות

יש עדשות מגע יומיומיות סטנדרטיות, יש יומיות או חודשיות, בכל מיני חברות שונות ובמחירים שונים. ישנן עדשות קשות עם טכנולוגיה מתקדמת, העדשה ממש 'נושמת'. אלה עדשות שתוכננו לאנשים הסובלים ממחלות עיניים שונות, שהעדשות הרגילות והסטנדרטיות אינן נותנות להם פתרון. יש להם קוטר בינוני ושטח פנים יחסית קטן, הן טובות לאנשים שיש להם הרבה יובש בעיניים כי הן בעלות יכולת להרטיב את העדשה ולפזר את הנוזליות על גביה. כמו כן, הן נותנות כניסה מוגברת לדמעות. ישנן עדשות סיליקון, עדשות צילינדר, ואפילו עדשות צבעונית.

 

חשיבות המיקום

חשוב לעשות את התאמת העדשות בחנויות אופטיקה המיועדות לכך, או בקביעת טור לרופא עיניים מראש וייעוץ מקיף ומשתלם. חנות אופטיקה בפתח תקווה, מאיר עיניים, יכולה לספק המון מידע לגבי כל סוגי העדשות וייעוץ בתחום.

 

לסיכום

חשוב להגיע למקום בו יש את כל הידע, ההסמכה, הייעוץ והמכשירים שצריך. חשוב מאוד להיוועץ באיש מקצוע, להבין איזה סוג עדשות אתם צריכים, ומשם לעשות סקר שוק של מחירים ובמה הכי משתלם להשקיע. אולי כדאי לכם להשקיע בעדשות יומיות גם אם זו התעסקות יומיומית, יכול להיות שהיא הכי מתאימה לעיניים שלכם. ויתכן כי מתאים לכם בכלל עדשות קשות כדי שתוכלו לרדת במספר. בהצלחה.

ספר ומשקף