אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

משטחי עבודה מומלצים למטבח

תהליך עיצוב של בתים ושל מטבחים בפרט, לרוב דורש תכנון מראש של סגנון העיצוב ושל האלמנטים שיכללו בו.

בתהליך בחירת מטבח, מלבד הבחירה בגוון, בסגנון המטבח ובאופן החלוקה שלו, יש לתת את הדגש גם על אלמנטים שמטרתם להשלים את מראהו הכללי ואת הפונקציונאליות שבו.

אחד מאלמנטים אלה הוא ללא ספק, החיפוי של משטח העבודה שבמטבח.

 

סוגי המשטחים

כיום, הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, קיים מגוון של משטחי עבודה שאותם ניתן לשלב, כחלק מעיצוב המטבח. מבין המשטחים הקיימים, ניתן למנות כמה מומלצים עבור המטבח:

  1. אבן קיסר – הינה עמידה בסה"כ, אולם עלולה להיפגע כתוצאה ממגע עם חפץ חד או כתוצאה ממגע של דברים בעלי טמפרטורה גבוהה כגון: סירים רותחים. יחד עם זאת, יתרון בולט בה הינו היכולת לנקות אותה באופן קל יחסית.
  2. שיש גרניט – עשוי מחומר טבעי והינו בעל מראה מבריק. בשונה מאבן קיסר, יש לו עמידות גבוהה יותר בפני טמפרטורה גבוהה וכמו כן, בפני חפצים חדים, אשר עשויים לגרום לשריטות וכד'. בנוסף, אופן הניקוי שלו הינו פשוט יחסית ומתאפשר באמצעות מטלית לחה.
  3. דקטון – משטח דקטון עשוי מחומרים סינתטיים ולא מחומרים טבעיים (כמו שיש גרניט). משטח זה מיוצר מתרכובת של חומרים מינרלים שונים המתקשים ונוצרים למקשה אחת. את משטח הדקטון ניתן להשיג בסגנונות גימורים ועוביים שונים. בבחינת אופן הניקוי שלו, ניתן לבצע זאת באמצעות מטלית לחה יחד עם חומרים המיועדים לכך או עם סבון.
  4. קוריאן – משטח העשוי מחומר סינטטי, אשר ניתן לעיצוב באופן פשוט ונוח. משטח זה הינו בעל גמישות עיצובית גבוהה ולפיכך, ניתן להגיע באמצעות השימוש בו לתוצאות דקורטיביות ומיוחדות. יחד עם זאת, מבחינת עמידות, חומר הקוריאן איננו חסין בפני כלים חמים או חדים והמגע איתם עלול לפגוע בו. מבחינת ניקיון, ניתן לנקות את המשטח באמצעות מטלית לחה וסבון ייעודי לכך.
  5. נירוסטה – לאוהבי הסגנון התעשייתי, סוג שיש זה עשוי להתאים מאוד, שכן, מראהו המתכתי מעניק לו נראות חדשנית ומודרנית. הוא נחשב לעמיד מאוד והניקוי שלו מתאפשר באופן קל ולא נדרש להשתמש בחומרים חזקים במהלך ניקיונו, אך יחד עם זאת, כתמים של שמן וכיו"ב נוטים להתבלט בו בו די בקלות.

 

לסיכום

בתהליך עיצוב מטבח, יש לשים את הדגש הן על בחירת סגנון המטבח והן על בחירת משטח העבודה המתאים לו. יש לציין כי לכל אדם, אשר מחפש משטח עבודה למטבח, עשוי להתאים סוג אחר של משטח, בהתאם לאופן השימוש שלו במשטח, בהתאם לסגנון העיצוב המועדף עליו ובהתאם לתקציב העומד לרשותו, לרכישת משטח עבודה למטבח. ככלל, ההמלצה היא להיעזר בעל מקצוע מתחום המטבחים, שיוכל לבחון את דרישותיו של הלקוח ואת צרכיו בנוגע למטבח בו הוא מעונין ובהתאם לכך, לדעת להתאים למטבחו את משטח העבודה האידיאלי עבורו.

 

 

חלל מעוצב