אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מתי אפשר לקבל החזר מס שבח?

מס שבח הוא מס המשולם בעת מכירת נכס. המס משולם על ידי המוכר על הרווח שקיבל ממכירת הנכס לעומת מחיר הרכישה שלו. לא כל מכירה מחייבת תשלום מס שבח. למרות זאת, ישנם מקרים המזכים את המשלם בהחזר מס שבח ששולם. כי ישנם מקרים בהם הזכאות להנחה מתבררת רק לאחר התשלום. כאן ריכזנו עבורכם את המקרים המזכים בהחזר מס שבח.

 

מה זה מס שבח?

מס שבח הוא מס המשולם על השבחת הנכס. אם קניתי דירה במיליון שקלים ולאחר שנה מכרתי אותה במליון שקלים וחצי בעקבות תמ"א שהושלמה בה, אני מחוייב בתשלום מס שבח על הפער שבין מחיר המכירה למחיר הרכישה (חצי מליון). תשלום מס שבח מתבסס על הפער, והוא עומד על 25% מגובה הפער.

חשוב לציין כי לא כל מכירת דירה מחייבת תשלום מס שבח, כמו מכירת דירה יחידה לאחר שנתיים מיום הרכישה. אך למרות זאת, ישנם מקרים בהם גובה המס ששולם מתברר כגבוה יותר מגובה המס שהייתם צריכים לשלם. במקרה כזה תהיו זכאים לקבל החזר מס שבח.

 

אילו מקרים מזכים בקבלת החזר מס שבח?

  • חוסר עדכון של שומת המס – אם אומנם רכשתם נכס במחיר נמוך, אך השבחתו גבתה ממכם עלויות שלא חושבו בשומת המס העדכנית ולא שקללתם את גובה ההוצאות על ששיפוץ הדירה לדוגמא, תהיו זכאים לקבל החזר על המס ששולם על חלק ההוצאות. כיוון שמחיר ההוצאות מוריד מהרווחים המתקבלים על הדירה וממילא גובה המס הנדרש לתשלום, פוחת.
  • חוסר עדכון של נקודות הזיכוי – כל אחד מאיתנו הוא בעל נקודות זיכוי המקנות לו הנחה מתשלום המיסים השונים. נקודת זיכוי מתקבלת על כל ילד, מגורים בפריפריה, אבחון של ילד לקוי למידה ועוד מגוון נתונים אישיים. ייתכנו מקרים בהם אדם שילם מס שבח, ורק לאחר מכן עידכן בפרט מזכה, כך יוצא שהוא זכאי להנחה נוספת מגובה המס ששילם. ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים הקודמות לשנת המס.
  • הפסדים בשוק ההון – אם אתם משקיעים בשוק ההון, אתם כבר יודעים שבמרבית המקרים רק בסוף השנה ניתן להתעדכן בהפסדים קיימים. כל הפסד כזה, מנוכה מהרווחים מהם המס חושב.
  • פיצול מס שבח – ניתן לפצל את גובה המס הנדרש לתשלום בין שני בני זוג. כך יוצא שהמס מחושב באופן נפרד על כל בן זוג והוא עשוי להיות קטן יותר מגובה המס ששולם.
  • פריסת תשלום המס – ניתן לשלם את מס השבח בפריסה לתקופה של עד 4 שנים, כך שגובה הרווחים המתקבלים, מתחלקים לשנות מיסים נוספות, מה שעשוי לזכות בהחזר מס.

 

איך מקבלים את החזר המס?

כדי שתקבלו את המגיע לכם, חשוב שתפנו לאיש מקצוע העוסק בתחום לייעול התהליך ולקבלת הכסף שמגיע לכם על פי חוק.

מטבעות