אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מתי כדאי לעשות תכנון פנסיוני

איכות החיים של בני האדם מושפעת ישירות מהיקף ההכנסות שלהם. עם זאת, כמות השנים בה אנו עובדים ומרוויחים כסף הינה מוגבלת ובגילאי זקנה אנו פורשים לגמלאות בין אם מתוך אילוץ או מבחירה. בגילאים אלו, חשוב שיהיו לרשותנו כספי פנסיה אשר נצברו במהלך חיינו, אשר יבטיחו לנו שמירה על איכות חיים טובה. במאמר זה נסקור כיצד ומתי לבצע תכנון פנסיוני איכותי.

 

התחילו מוקדם

אנשים רבים נוטים לדחות את החשיבה על גילאי הפרישה עד אשר מתקרבים לגילאים אלו. מומלץ להתחיל לבצע תכנון פנסיוני כבר בגילאים צעירים, שכן תכנון מוקדם יותר יעניק לנו תשואות כספיות גדולות יותר. בכל שנה, התשואה שלנו מכספי הפנסיה היא כמספר אחוזים מהסכום בקופת הפנסיה, לכן ככל שנפקיד בה כספים מוקדם יותר כך סכום הכסף שנרוויח יהיה גדול יותר.

 

לדוגמא, במידה ונשקיע בכל שנה בקופת הפנסיה שלנו כ – 100,000 שקלים ובכל שנה נרוויח כ – 10% מהסכום בקופה, בשנה הראשונה נרוויח כ – 10,000 שקלים ואילו בשנה השנייה נרוויח כבר כ – 10% מסך הסכום המצטבר. לכן ככל שנשקיע יותר שנים, כך סך הרווחים שלנו יגדל והסכום שייחסך לשימוש בגילאי הזקנה יהיה גדול יותר.

 

היו רגישים לשינויים

התכנון הפנסיוני שלנו עשוי להיות דינאמי ולהיות מושפע מגורמים רבים. כאשר נולדים ילדים, מחליפים עבודה, מקבלים סכום כספי רב למשל מכספי ירושה ועוד. כל אלו הינם מצבים אשר משפיעים על מצבינו הכלכלי ועל כן נרצה לעדכן את התוכנית הפנסיונית שלנו בכל שינוי גדול שמתרחש.

 

למשל, לאחר קבלת מענק כספי גדול ייתכן ונרצה להפריש יותר כסף לקרן הפנסיה שלנו מאשר היה ביכולתנו קודם לכן. מצד שני, כאשר נולדים ילדים, ייתכן ונזדקק לסכומי כסף גדולים במיידי לקניית דירה גדולה או לטיפול בילדים ולכן נרצה להקטין באופן זמני את הסכומים אותם אנו מפרישים לפנסיה.

 

נצלו את מה שיש

סיבה נוספת לביצוע תכנון פנסיוני מוקדם, כבר באזור גיל ה – 30 ואף לפני, היא חוסר הוודאות שלנו במצבינו הכלכלי בעתיד. אין אנו יודעים מה צופן העתיד, וגם אם כרגע נראה שאנו בדרך לקריירה משגשגת מבחינה כלכלית, עלולים לקרות לנו דברים בלתי צפויים אשר יפגעו במצב הכלכלי שלנו בעתיד. על כן, למען הביטחון הכלכלי שלנו בעתיד, מומלץ להתחיל כבר מגיל צעיר.

 

היוועצו בגורמי מקצוע

על אף ההמלצה להתחיל בגיל מוקדם ככל הניתן, לכל אדם מתאימה תוכנית פנסיונית משלו התואמת את מצבו הכלכלי והמשפחתי ומתחשבת בשלל האילוצים והקריטריונים לתכנון פנסיוני מיטבי. לביצוע תכנון זה, מומלץ להיוועץ עם סוכנות לביטוח פנסיוני, כדוגמת אג'נדה סוכנות לביטוח פנסיוני, אשר תדע להעניק לכם עזרה וייעוץ בנושא.

 

לסיכום

תוכנית פנסיונית איכותית הינה גורם קריטי להבטחת איכות אורח חיים טובה לאורך כל חיינו הבוגרים. מומלץ להתחיל לתכנן ולחשוב על העתיד הרחוק כבר בגילאים צעירים ולמקסם ע"י כך את הסכום שייחסך לנו עד גילאי הפרישה. רצוי לבצע זאת תוך התייעצות עם גורמי מקצוע שידעו להכווין ולהבטיח את מיקסום הפוטנציאל הכלכלי שלנו.

מתי כדאי לעשות תכנון פנסיוני