אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מתי ניאלץ לבצע בדיקת קרינה?

המילה "קרינה" מקיפה אותנו מכל עבר – כך נדמה לנו בתקופה האחרונה. הטלפון הנייד שפולט קרינה, הטלוויזיה שפולטת קרינה, המיקרוגל שמצטיין בייצור קרינה. ואלה רק המכשירים שיש לנו בבית. ברגע שיוצאים לבחוץ – החשיפה לקרינה רק הולכת ומתעצמת.

כל זה מוביל אותנו לשאלה הלגיטימית – מתי ניאלץ לבצע בדיקת קרינה? בדיוק עם שאלה זו פנינו אל מומחים בתחום וקיבלנו מידע שימושי ביותר ותזכורת חשובה ביותר – כל בדיקת קרינה צריכה להיות בדיקות קרינה בהסמכת המשרד להגנת הסביבה. על זה נרחיב בהמשך.

 

 קרינה מסוכנת?

כאמור, קרינה נמצאת סביבנו כל הזמן – בין אם מדובר בקרינה קטנה ממכשירים חשמליים (שלעיתים יכולה להיות קרינה לא תמימה בכלל) ועד כדי מגורים בסביבת תחנות כוח או קווי מתח חשמלי – שלהם כבר יש השפעה הרבה יותר משמעותית על הבריאות שלנו.

לא נחדש לכם הרבה ככל הנראה, אם נאמר שקרינה יכולה להשפיע לרעה על הבריאות שלנו ולגרום לנו לפתח מחלה כרוניות כאלה ואחרות.

בדיקת קרינה

 מתי חשוב לנו לבדוק את הקרינה סביבנו?

בראש ובראשונה נציין, שבכל מקרה שבו עוברים לדירה או בית חדשים, לרבות מקרים שבהם רוכשים דירה או בית חדשים – יש לא רק צורך, אלא חובה של ממש לבצע בדיקת קרינה בטרם חותמים על חוזה.

לעיתים, רמות הקרינות יכולות להיות כל כך גבוהות, שהסיכון הבריאותי לא שווה את העסקה המשתלמת שאתם עומדים לבצע ברכישת אותה הדירה או הבית. בנוסף, גם בשטחי עבודה – דוגמת שטחי בנייה – יש צורך לבצע בדיקת קרינה טרם תחילת העבודות. ואלה רק שתי דוגמאות למקרים בהם יש צורך לבצע בדיקת קרינה.

 

 מי מוסמך לבצע את הבדיקות של הקרינה?

אנשים מקצועיים שהוכשרו לעשות זאת מטעם משרד להגנת הסביבה ורק לאחר שהם השלימו שעות לימוד מקיפות בנושא הנ"ל. אם לא די בכך, יש צורך להשתמש רק במכשירים שעברו אישור של משרד להגנת הסביבה לבדיקות רמת קרינה ונבדקים מדי פעם על מנת לוודא את תקינותם ואת דיוקם.

בדיקת קרינה

 איך נראות תוצאות בדיקת קרינה?

הבודק המוסמך שמגיע אליכם לבצע בדיקת קרינה, אמור להציג בפניכם דו"ח בסיום הבדיקה – דו"ח שיפרט לא רק את רמות הקרינה של כל מכשיר ומכשיר או כל שטח ושטח שנבדקו, אלא גם יעלה פתרונות ממשיים לטיפול בכל המקרים הללו.

 

 מספר טיפים להימנעות מקרינה מסוכנת ברחבי הבית שלנו

טלפונים סלולריים שנמצאים איתנו את רוב שעות היום ומאוד קרובים אלינו פיזית – יש להם השפעות קרינה גדולות מאוד עלינו ויש צורך להגביל את זמן השימוש בהם – בעיקר להרחיקם מאיתנו בשעות הערב ובזמן השינה. בנוסף, גם מכשירים שנראים לנו "תמימים" דוגמת טלוויזיה – פולטים קרינה משמעותית, לכן נעדיף לא להתקרב אליהם בכלל בזמן הצפייה ונגביל את זמן השימוש בהם בעבור הילדים שלנו.

בדיקת קרינה