אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מתי נפנה ליועץ בטיחות אש?

אז אם עד היום לא הייתם מודעים לעובדה שיש תפקיד כזה – יועץ בטיחות אש, הגעתם למקום הנכון. כל מי שעוסק בתחומי הבנייה, מי שמחזיק עסק, ועוד, חייב להכיר את התפקיד הזה ואת המשמעות שלו. מדובר על דמות חשובה מאוד במקרים מסוימים, כזו שבלעדיה לא תוכלו להשלים פרויקט בנייה או לפתוח את העסק החדש שלכם.

הכנו כאן בדיוק בשבילכם הסבר קצר וברור על יועץ בטיחות אש. מי הוא? מה התפקיד שלו? ומתי בדיוק צריך לפנות אליו ולהיעזר בשירותי הייעוץ שלו?

 

אז מה זה יועץ בטיחות באש

יועץ בטיחות אש הוא אדם שעבר קורס ייעודי של משרד העבודה והרווחה והשירותים החברותיים. יועץ בטיחות אש מכיר היטב את כל הנהלים והתקנות הרלוונטיות שקבועים בחוק בתחום כיבוי האש וההכנות לשריפה.

יועץ בטיחות אש

מה התפקיד של יועץ כיבוי אש?

יועץ כיבוי אש צריך להכין את המקום שלו הוא מייעץ בצורה טובה למקרה של שריפה שפורצת במקום. הוא צריך לוודא התקנה של מערכות ניטור וכיבוי אש במקום. מה שיועץ כיבוי אש צריך לעשות בפועל זה לסקור את המקום, ולהבין כמה המבנה בטוח מבחינת שריפות, ובמקרה של פריצת שריפה חלילה להעריך באיזו צורה היא תתפשט.

הוא צריך להכיר היטב את השוק של גלאי אש ומערכות כיבוי אש, להבין אילו מערכות הן המתאימות ביותר להתקנה במקום הספציפי הזה, איך צריך להתקין אותן, וכמובן מהו המחיר. בסופו של דבר, המטרה שלו היא למנוע פריצה של שריפה במקום, ובמקרה שהיא כבר פרצה, לגרום לכך שהיא תגרום כמה שפחות נזק.

 

מתי צריך לעבוד עם יועץ בטיחות אש?

ישנם 3 מקרים עיקריים שבהם חובה לעבוד עם יועץ בטיחות אש:

  1. שינוי מטרה של מבנה ייעודי – כאשר יש מבנה שקיבל אישור ייעודי למטרה מסוימת, לממשל חנות מכולת, והבעלים שלו רוצים לשנות את הייעוד ולהפוך אותו לנגריה לדוגמא.
  2. דרישת רישוי לעסק – כאשר מדובר על בעל עסק שמקבל דרישה ליישום הנחיות כיבוי.
  3. פרויקט בנייה חדש – כאשר מתכננים ובונים בניינים חדשים, קבלן הבנייה חייב על פי חוק להיעזר בשירותיו של יועץ כיבוי אש.

יועץ בטיחות אש

איך נבחר יועץ כיבוי אש מתאים?

מכיוון שמדובר על תפקיד סופר חשוב, שהמשמעות של עבודה טובה בו היא עצומה, אסור לחפף בבחירת יועץ כיבוי אש. אנו ממליצים לכם להתמקד בעיקר בשני תחומים עיקריים: הכשרה מקצועית וניסיון בתחום. קודם כל חשוב לוודא שליועץ בטיחות אש שאליו פניתם יש תעודה ורישיון בתוקף. אחרי שווידאתם את זה, חשוב להבין מהי רמת הניסיון של אותו יועץ, עם איזה פרויקטים וגופים הוא עבד בעבר, וכך להבין אם הוא מתאים לנו או לא.

 

סיכום

יועץ כיבוי אש טוב הוא דמות סופר חשובה בהיערכות לשריפה, ואסור לזלזל בבחירתו או בעבודה איתו.

יועץ בטיחות אש