אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

נהג עם תעודת נכה – מה חשוב לדעת

מדינת ישראל היא מדינת רווחה. הקביעה הזאת נכונה למרות ההידרדרות בתחומים רבים שחלה בעשורים האחרונים, ולמרות שחלק ניכר מהנכים במדינת ישראל מרגישים מקופחים, ובצדק, בכל הנוגע לקצבאות שהמדינה מעמידה לרשותם. חלק מהתנאים המועדפים שהמדינה מעניקה, ובצדק, לנכים שיש להם תעודת נכה, נוגעים ליחס המועדף של המדינה בכלל והרשויות המקומיות בפרט, בכל מה שנוגע לרכב נכים ולזכויות שלהם במגוון רחב של מצבים. מהי תעודת נכה ומהן ההטבות שהיא מעניקה למי שנושא אותה? מהן ההטבות של נכים בכל האמור ברכישת רכבים או שימוש ברכבים במקומות ציבוריים? האם נכים זכאים הנחה בתשלומי ביטוח מקיף לרכב או בתשלומים אחרי עבור הרכב? בשורות הבאות נרחיב מעט בנושאים הללו.

 

תעודת נכה והיתרונות שהיא מעניקה לנושא אותה

תעודת נכה הינה תעודה שניתנה לאדם שעבורו נקבעו אחוזי נכות גבוהים. התעודה מונפקת על ידי המוסד לביטוח לאומי, ומעידה על כך שהנושא אותה זכאי למגוון רחב של הטבות. עם ההטבות כאמור ניתן למנות, כמובן, הטבות במס הכנסה עד כדי פטור מלא, וכן הטבות אחרות הנוגעות לחיי היום יום. בין השאר, נכה שיש לו בעיית ניידות יהיה זכאי לקבלת תו נכה, המאפשר לו להחנות את הרכב שהוא נוהג בו או שמאן דהו נוהג בו בזמן שהנכה נמצא ברכב, במקומות חניה ייעודים לנכים. אם אין מקומות כאלה בנמצא, יוכל הנכה בנסיבות מבוימות להחנות באדום לבן,ובלבד שהרכב איננו מפריע לתנועה השוטפת.

 

ביטוח מקיף לרכב והזכויות של נכה

בנוסף לאמור לעיל תעודת נכה מעניקה לנכה, יחד עם שאר הזכויות, גם אפשרות לרכישת ביטוח מקיף לרכב במחיר מוזל.זאת, גם עבור אביזרים מיוחדים לרכב, מערכות המחליפות את דוושת הגז, או הבלמים הנמצאים בתחתית הרכב. ביטוח הרכב המקיף הכולל את הסעיפים המיוחדים כפי שצוינו לעיל הוא זכות שהנכה מקבל, בנוסף לזכות המוקנית לו על פי חוק לרכישת רכב במחיר מוזל. מדובר ברכישת רכב תוך קבלת פטור ממס, מה שמוזיל את הרכב באחוזים ניכרים. הביטוח המקיף ביחד עם הזכויות האחרות, נועדו לאפשר לנכה לרכוש את הרכב הנדרש לו לצרכי התפקוד היום יומי. זאת, במטרה לאפשר לו למצות את כלל הזכויות שלו ולהשתלב באופן הטוב ביותר בחיים הרגילים, ללמוד, להגיע לכל מקום במהירות בביטחון, לבצע קניות בנוחות ועוד.

תעודת נכה מונפקת כאמור על ידי המוסד לביטוח לאומי. בדרך כלל, מי שזכאי לתעודה איננו צריך לחדש אותה, מה שהיה נהוג עד לא מכבר. התעודה ניתנת גם לאנשים הסובלים מנכות כזאת או אחרת שהמוסד לביטוח לאומי איננו משלם להם קצבה, מסיבה כזאת או אחרת. מעבר לכל הזכויות שצוינו לעיל, התעודה מקנה לנושא אותה הנחות בנסיעות בתחבורה הציבורית וגן מגוון זכויות שנועדו להקל עליהם את החיים.

חניית נכים