אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ניתוח גלאוקומה מכוסה בביטוח הבריאות?

אחת מבעיות העיניים השכיחות ביותר היא גלאוקומה. לא סתם הבעיה הזו מכונה בתור הגנב השקט של הראיה, כיון שהיא מתחילה בצורה לא מורגשת, אך לאט היא מסבה פגיעה חמורה לראיה שלנו. השכיחות הרבה של המחלה הובילה לכך שפותחו לא מעט טיפולים שנועדו להתמודד איתה. כאן נספר לכם על הכיסוי הביטוחי שמוענק עבור טיפולי גלאוקומה. 

 

גלאוקומה

גלאוקומה היא שם כולל למספר בעיות, אשר המכנה המשותף של כולן הוא פגיעה בעצבים של העיניים. העין היא אחד החלקים הרגישים ביותר בגוף האדם, ודרך הפעולה שלה היא קליטה של תמונת הראיה דרך העצבים והעברה שלהם למוח. פגיעה בעצבים הללו מובילה באופן ישיר לפגיעה בראיה.

בגלאוקומה, הפגיעה בראיה באה לידי ביטוי בצמצום של שדה הראיה. העובדה שהצמצום הזה מתרחש בשלבים מובילה לכך שלא תמיד ניתן להבחין בו מיד על תחילת המחלה. לגלאוקומה יש מספר טיפולים, ואם שאלתם את עצמכם על איזה מהם כדאי ללכת, פרופ׳ מיכאל ויסבורד מומחה לגלאוקומה כאן כדי לענות לכם על כל השאלות החשובות ביחס לזה.

גלאוקומה

ניתוחים מסורתיים

האפשרות הראשונה היא לבצע ניתוח בעין. למעשה קיימים מספר ניתוחים, כאשר בכל אחד מהם מבצעים פעולה אחרת. ניתוח אחד מתמקד בניקוז של הנוזלים מהעין, כיון שהם גורמים לפגיעה בשדה הראיה, ואילו במקרים אחרים נבצע השתלה של מסתם בעין, כדי למנוע את ההצטברות של אותם נוזלים. ניתוח נוסף כולל החלפה של העדשה התוך עינית בעדשה מלאכותית.

 

מימון

במראה של פרופ' ויסבורד תוכלו לקבל מימון לניתוח גלאוקומה באמצעות כללית מושלם או על ידי חבורת ביטוח פרטיות. הניסיון הרב של פרופ' ויסבורד יחד עם הכיסוי הביטוחי יהפכו את הניתוח הזה לדבר הנכון ביותר לעשות בכל הנוגע להתמודדות עם הגלאוקומה.

 

טיפול תרופתי

אם אתם חוששים מביצוע ניתוח, כדאי לדעת שיש גם טיפולים תרופתיים לגלאוקומה. הטיפולים הללו כוללים תרופות לנטילה דרך הפה או טיפות עיניים מסוגים שונים. הטיפולים הללו נועדו בדרך כלל לשימור המצב הקיים ומניעת הידרדרות, ולא כדי לשקם את העין שלכם למצב שבו היא הייתה טרם הגלאוקומה.

גלאוקומה

אבחון וטיפול מוקדם

בכל הנוגע לגלאוקומה, הדבר הכי חשוב הוא לבצע אבחון וטיפול כמה שיותר מוקדם. כפי שהבנתם הגלאוקומה לא מתחילה בבת אחת בצורה החמורה ביותר שלה, אלא היא מדרדרת את הראיה שלכם בצורה הדרגתית. ככל שתשכילו לבצע את הבדיקה מוקדם יותר, כך קיים סיכוי טוב שתוכלו לשמור על ראיה סבירה. אז בכל מקרה של חשש, פשוט תפנו לביצוע בדיקה לזיהוי גלאוקומה.

 

לסיכום

גלאוקומה היא בעיית ראיה נפוצה שנגרמת בשל הצטברות נוזלים בעין. יש מספר דרכים בהן ניתן לטפל בגלאוקומה, כאשר חלק מהן כירורגיות. לאור העובדה שהגלאוקומה מתרחשת באופן הדרגתי, אם יש לכם היסטוריה משפחתית בתחום או שהגעתם לגיל מבוגר, כדאי לפנות לביצוע בדיקה

גלאוקומה