אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

נפלת? נחבלת? פנה לעורך דין לענייני נזיקין

תאונות קורות, לצערנו הרב, מידי יום. אזרחים רבים מידי נפגעים ברחובות, בגנים הציבוריים, במגרשי הספורט העירוניים ולמעשה בכל מקום. במידה שנפגעתם מתאונה יום יומית שכזו, ייתכן בהחלט כי אתם זכאים לפיצוי נאה במיוחד. פנו עוד היום לעורך דין לענייני נזיקין ובררו האם אתם זכאים לפיצוי בעילת רשלנות מצד העירייה או בשל הפרת חובה חקוקה של העירייה.

 

פיצוי נזיקי

דיני הנזיקין בישראל קובעים כי אדם שניזוק מעוולה נזיקית, יהיה זכאי לפיצויים. מכיוון שכך, ככל שנפגעתם חלילה מנפילה, חבלה או כל תאונה אחרת, רצוי לבדוק האם הפגיעה נגרמה בעקבות עוולה נזיקית ומיהו המעוול שגרם לעוולה. ככל שתוכח קיומה של עוולה וניתן יהיה להצביע על המעוול, הרי שתהיו זכאים לפיצויים נאים במיוחד.

בכל הקשור לתאונות יום יומיות, ישנן שתי עוולות הרלוונטיות במיוחד לבדיקה האם הן התרחשו. העוולה הראשונה הינה עוולת הרשלנות. השנייה, היא עוולת הפרת החובה החקוקה. נכיר בקצרה את שתי העוולות.

עורך דין נזיקין

עוולת הרשלנות

עוולת הרשלנות קובעת כי כאשר נגרם נזק בעקבות התרשלותו של אחר, אותו אחר יפצה את הניזוק על הנזק שנגרם לו. עוולת הרשלנות מושתתת על שלושה יסודות – יסוד ההתרשלות, יסוד הנזק ויסוד הקשר הסיבתי.

התרשלות מוגדרת בעוולה כחריגה מסטנדרט הזהירות המצופה מאדם בתפקידו של המתרשל. החוק, כמובן, לא מגביל את עצמו לרשלנות של אנשים בלבד אלא כל אישיות משפטית, ובכלל כך עיריות, יכולה להתרשל.

התרשלות לבדה אינה מספיקה כדי להוכיח רשלנות. לשם הוכחת העוולה, יש להצביע על נזק. כך, למשל, לא די שהעירייה הותירה ברחוב בור פתוח. יש להוכיח כי אדם ניזוק ונחבל כדי לקבל פיצויים על ההתרשלות.

לבסוף, נדרשת הוכחה של הקשר הסיבתי – הלא הוא היסוד הקושר את שני היסודות הקודמים. הקשר הסיבתי מוכיח כי הנזק נגרם בעקבות ההתרשלות, מבחינה עובדתית ומשפטית. נחזור לדוגמת הבור. בדומה זו יש להוכיח כי אדם ניזוק בעקבות כך שהעירייה הותירה את הבור מגולה. ככל שיוכחו שלושת היסודות – התרשלות העירייה, הנזק לנפגע והקשר הסיבתי בין ההתרשלות לנזק, הניזוק יזכה לפיצויים.

 

הפרת חובה חקוקה

"מפר חובה חקוקה הוא מי שאינו מקיים חובה המוטלת עליו על פי כל חיקוק". מפר החובה החקוקה יהיה חייב בפיצויים כאשר הפרת החובה גרמה לנזק. כך, אם החוק קובע כי חובה על העירייה לגדר בורות ברחוב, העירייה הפרה חובה זו ואדם נפגע בעקבות נפילה לבור, ניתן לחייב את העירייה בתשלום פיצויים גם לפי עוולה זו.

 

לסיום – פיצויים על חבלות בדרך

אם כן, תוכלו לזכות בפיצויים מהעירייה על חבלות שקרו לכם, בין אם לפי עוולת הרשלנות ובין אם לפי עוולת הפרת החובה החקוקה. אולם לשם כך, עליכם להוכיח את התקיימות העוולות, הוכחה שאינה פשוטה כלל וכלל. כדי להצליח להוכיח הפרות אלו, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין מהשורה הראשונה בתחום בישראל. למידע נוסף בקרו באתרו של עו"ד צבי זגלשטיין וצרו קשר עם עורכי דין מומחים ומצטיינים בתחום הנזיקי בישראל.

עורך דין נזיקין