אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

סובל מכאבי גב? הנה 3 פתרונות לכאבי גב

כאבי גב  – כל כך מוכרים וכל כך נפוצים כך שאין היום לפחות אדם אחד שלא נתקל בהם במהלך חייו. כאבי הגב יכולים להיגרם משלל גורמים שונים כמו עומס רב על אזור הגב, פעולה יום יומית מאומצת, אורח חיים לא בריא או ישיבה לא נכונה לאורך זמן רב.

חלק מהאנשים חווים גם כאבי גב כרוניים הנמשכים לתקופות זמן ארוכות יותר ומשפיעות על איכות חייהם ברמה היום יומית. סובלים מכאבי גב? מרגישים אי נוחות בפעולות היום יום? הנה 3 פתרונות שיעזרו לכם להקל על הכאבים ולנהל שגרה בריאה יותר.

 

מוצרים אורטופדיים

עובדים בעבודה משרדית? נוהגים שעות ארוכות במהלך היום יום? לא פלא שאתם סובלים מכאבי גב. ישיבה ממושכת ולא נכונה, בלי התמיכה הנחוצה לגב התחתון גורמת לכאבים ולבעיות בעמוד השדרה המשבשות את הבריאות הגופנית והנפשית שלנו כאחד. בכדי לצמצם את הכאב, מומלץ לצרוך כרית אורטופדית לישיבה שתוכל להתאים לנו לכל מקום בעצם.

בין אם אנחנו יושבים במשרד, על הספה בבית, על מושב הנהג ברכב, או אפילו בתחבורה ציבורית, הכרית מהווה עבורנו תמיכה ויציבות לגב ומפחיתה את הלחץ המופעל על עמוד השדרה ושומרת לנו על הישיבה הזקופה והבריאה. מומלץ להשתמש במוצרים אורטופדיים לאזורים רגישים כמו הגב ואפילו הצוואר שמושפע ישירות מפעילות שגויה בעמוד השדרה.

 

פעילות גופנית

אז נכון שכשאנחנו חווים כאבי גב ממושכים, הפעולה הטבעית היא להתרסק על המיטה ולשכב עד שיעבור הכאב. אך זו פעולה שגויה מטבעה מכיוון שהיא עלולה לדרדר את המצב ואף להחמיר את כאבי הגב.

ולכן, מומלץ לבצע פעילות גופנית קצרה באופן יום יומי לצורך הזרמת הדם לאיברים ולבצע מתיחות של הגב באופן יום יומי שידאגו להפחית את הכאב, בעיקר כשמדובר בפעילות גופנית שתייצב את עמוד השדרה ותיצור תנועה בחוליות הגב.

 

פיזיותרפיה

במידה ואתם סובלים מכאבי גב כרוניים, מומלץ להעזר בפיזיותרפיסט שיטפל בשורש הכאב, בעזרת הפיזיותרפיה תוכלו ללמוד טכניקות ושיטות מיוחדות לטיפול בהקלת הכאב ולשפר את יכולת התנועה שלכם ושל עמוד השדרה שלכם בעזרת תרגילים מיוחדים, סוגי נשימות, הדרכה בנוגע ליציבות הגוף ושיפור הגמישות ושמירה על עמוד השדרה בפרט.

פעילות מתמשכת של פיזיותרפיה מקלה באופן משמעותי על כאבי הגב וגורמת לאימוץ מופחת בהרבה על שרירי הגב ועל חוליות עמוד השדרה ובכך מונעת את כאבי הגב לאורך זמן בעתיד הרחוק.

 

סיכום

כולנו סבלנו או נסבול בשלב כזה או אחר מכאבי גב, לעיתים מדובר בכאב נקודתי וחולף, ולפעמים זה דווקא כאב כרוני ומתמשך הנובע מדלקות בעמוד השדרה או פגיעה ממושכת של שנים. ככה או ככה מדובר בכאבים המשפיעים על תפקודנו היום יומי. בעזרת טיפול ואביזרים נכונים נוכל להקל על הכאבים ולקבל עמוד שדרה חזק ויציב יותר.

כאב גב