אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

8 סיבות לבצע החזר מס כשאתם במעמד שכיר

כל השכירים בישראל משלמים מידי שנה למס הכנסה כספים לפי חוק.

אך ישנם גם שכירים רבים שיש להם מגוון סיבות לזכאות של החזרי מס ממס הכנסה.

אז לפני הבדיקות להחזרי מס, הנה כמה סיבות לבדוק האם אתם זכאים לו.

 

במידה והייתה תקופה של חוסר תעסוקה בשנים הרלוונטיות

אם במקרה ובמהלך ה6 שנים האחרונות הייתה שבה לא עבדתם, גם אם מדובר על חודש או חודשיים, ובאותה שנה שילמתם מס, זה אומר ששילמתם יותר מס ממה שאתם צריכים לשלם. אם במהלך ה-6 שנים יהיו יותר תקופות כאלה, כך החזר המס צפוי להיות גדול יותר.

 

החלפתם מקום עבודה

במקרה והחלפתם מקום עבודה והייתה קפיצה משמעותית בשכר שלכם בין העבודות השונות הללו, ולא היה שינוי בשכר אצל אותו מעסיק.

 

השקעות בשוק ההון

במקרה הזה לא יהיה קיזוז אוטומטי בין שנים שהיו יותר רווחיות לבין שנים שהיו לכם הפסדים. גם בזמנים שבהם היו לכם הפסדים ולא קיבלתם החזר כלשהו, הגישו את הדוחות שנתיים כדי לבצע קיזוז. כך תוכלו לקבל החזר. אל תוותרו על כך, זה הוא נושא חשוב מאוד.

 

שירות צבאי או לאומי

לאחר שירות של 24 חודשים לפחות, בין אם מדובר בשירות צבאי או שירות לאומי, אתם זכאים להטבת מס עצומה של שתי נקודות זיכוי. שתי נקודות זיכוי יכולות לפצות אתכם עד כ-5,200 בשנה במשך ה36 חודשים לאחר החודש שבו סיימתם את השירות שלכם. למעשה, גם שירות של 12 עד 23 חודשים, תוכלו לקבל החזר מס בשווי של חצי מהסכום.

 

חופשת לידה

אם החופשת לידה שלכם הייתה למעלה מ-3.5 חודשים. חופשת לידה היא אחת מהסיבות המוצדקות ביותר עבור מי שמשלמת מס הכנסה.

 

סיום תואר אקדמאי או לימודי מקצוע

במהלך הלימודים יכולים להיות שינויים רבות בהטבות המס המגיעות לכם. בזמן הלימודים יש שינויים רבים וביניהם תעסוקתיים לאחר סיום הלימודים וזה גורם להרבה כספים לחמוק מבין האצבעות. זו היא מבין הטבות המס העיקריות להחזר שכירים.

 

תשלום מזונות

בכל מה שקשור לתשלום מזונות על כלכלת ילדים תוכלו לקבל הטבת מס שנתית בגובה של נקודת זיכוי אחת. זאת אומרת שנקודת זיכוי אחת שווה ל2,600 שקלים בכל שנה שבה שילמתם מזונות לפי פסק הדין מבית המשפט.

 

עבודה במספר גדול של עבודות ללא תיאום מס

אם במקרה ועבדתם יותר מעבודה אחת במהלך השנה במקביל, ישנה אפשרות ששילמתם מס הכנסה בגובה של 47% מהמשכורות שלכם אצל המעסיק השני שלכם ו-12% תשלום לביטוח לאומי.

החזר מס שכירים הוא תחום גדול ורחב. אלה רק חלק מהסיבות שלשכירים מגיע החזרי מס, ויש המון סיבות נוספות ששכירים אינם מודעים אליהם כלל. לכן מומלץ לקבל ייעוץ על החזר מס לשכירים ולבדוק האם מגיע לכם החזרי מס ומה גובה ההחזר והגדילו את סיכוייכם להחזרים.

 

דולרים