אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

3 סיבות לקבלת פטור ממס הכנסה

כל אדם אשר עובד או עבד במדינת ישראל, בין עם כעצמאי ובין אם כשכיר, חייב בתשלום מס על הכנסתו, החודשית או השנתית.

הגוף האמון על נושא זה בארץ, הוא רשות המסים.

גובהו של המס תלוי בפרמטרים שונים, כגון גובהה של המשכורת, סוג העיסוק וכמובן, במידה ויש זכאות למס מופחת או פטור כולל ממס הכנסה, לא יגבה ממנו מס הכנסה כלל.

במאמר זה נסקור את הסיבות לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

הסיבות לקבלת פטור ממס הכנסה, הינן בעיקר סיבות רפואיות. לא הרבה מודעים לכך, אבל אנשים שחלו או חולים במחלה כלשהי או נפגעו, בין אם במסגרת העבודה ובין אם לא, יכולים לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה בעקבות מצבם הרפואי. הפטור יכול להתקבל מהצטברות של כמה מחלות או נכויות, או ממחלה, נכות או ליקוי אחד קשה

 

הסיבות לקבלת הפטור

  1. פטור לבעלי נכות רפואית – פטור זה יוכל לקבל אדם שהוכר כבעל 100% נכות רפואית בגין ליקוי או מחלה אחת, לתקופה של 184 ימים או יותר, או אדם שהוכר כבעל לפחות 89% אחוזי נכות רפואית בעקבות מספר ליקויים או מחלות, לתקופה של 184 ימים או יותר
  2. פטור בגין נכות מהעבודה – הזכאות לפטור זה תיקבע על ידי ועדה רפואית ותהיה תקפה עד לגובה ההכנסה השנתי המקסימאלי, המתעדכן אחת לשנה (נקרא גם תקרת הכנסה)
  3. פטור בגין לקות ראייה או עיוורון – פטור זה יוכל לקבל אדם הלוקה לקות חמורה בראייתו, או אדם בעל תעודת עיוור. גם כאן, כמו בסעיף הקודם, הזכאות לפטור תהיה תקפה עד לגובה תקרת ההכנסה, המתעדכנת אחת לשנה

 

פטור רטרואקטיבי

במידה והוגדרתם כזכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, תוכלו לקבל אותו לא רק מאותו רגע, אלא גם רטרואקטיבית לתקופה שקדמה לו. את הבקשה להחזרי מס בגין השנים הקודמות למתן הפטור ניתן להגיש במידה והמחלה או הלקות החלה לפני כן. שכירים זכאים לקבל החזר עד שבע שנים אחורה, עצמאים זכאים לקבל עד ארבע שנים אחורה.

 

איך מקבלים את הפטור?

על מנת לקבל את הפטור, ישנו תהליך ארוך אותו צריך לעבור. במסגרת תהליך זה, יהיה עליכם למלא, בין היתר, טפסים שונים, להעביר אותם לפקיד שומה, לשלם אגרה, להגיע לוועדות רפואיות ועוד. את התהליך תוכלו אמנם לעבור לבד, אך אפשר ומומלץ גם להיעזר במומחים בנושא, אשר זהו בדיוק תפקידם: ללוות אתכם מההתחלה ועד לקבלת הפטור.

 

חשוב להישאר מעודכנים

התנאים לזכאויות השונות לפטורים וזיכויים מתשלום מס הכנסה מתעדכנים ומשתנים גם מבלי שתדעו זאת, כך שגם אם בעבר לא הייתם זכאים לפטור או זיכוי, כעת יש סיכוי שכן תהיו זכאים. כאן תוכלו לבדוק האם אכן עומדת בפניכם הזכאות לפטור נכון ליום זה ולמצות את זכויותיכם המלאות.

 

כסף ומחשבון