אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

סעיפי ביטוח שכדאי להכיר טרם לקיחת משכנתא

אם אתם עומדים בפני לקיחת משכנתא, אתם עומדים בפני הצעד הגדול שתעשו בחייכם.

גם הבנק ממנו תקבלו את כספי המשכנתא מבין זאת, ולכן סביר להניח שתדרשו לעשות ביטוח משכנתא, כתנאי לקבלת ההלוואה.

מה זה בכלל ביטוח משכנתא ולמה חשוב לשים לב?

 

ביטוח משכנתא – למה?

משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שניתן לקחת מהבנק, והיא כוללת תשלומים גבוהים של ריבית כך שאת תשלומי המשכנתא תמשיכו לשלם שנים רבות. מאחר ומדובר בהתחייבות גדולה ובסכומי כסף גדולים, הבנק מעוניין לקבל את כספו בחזרה בכל מחיר, ולכן ידרוש מכם לרכוש "ביטוח משכנתא".

 

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הינו ביטוח המתחלק לשני סוגים של ביטוחים; ביטוח חיים, וביטוח מבנה.

 

ביטוח חיים

ביטוח החיים בעצם מבטיח לבנק שהוא יקבל את כספו בחזרה גם אם נפטר הלווה לפני שהסתיימו תשלומי המשכנתא. ביטוח זה משרת גם אתכם – וודאי שלא תרצו שתשלומי המשכנתא שלקחתם על עצמכם יפלו על משפחתכם, שאולי לא יצליחו לעמוד בהלוואה.

 

ביטוח מבנה

הביטוח הנוסף אותו תצטרכו לרכוש הוא ביטוח מבנה – ביטוח זה מוודא שהבנק יקבל את כספו גם במקרה שבו המבנה נהרס כליל. מקרים שכאלו יכולים להתרחש בעקבות שריפה חמורה, אירועי כוח עליון (רעידת אדמה לדוגמא), או נזקים שונים העלולים לקרות למבנה כגון הצפות או קצרי חשמל.

 

איפה הכי כדאי לרכוש ביטוח משכנתא?

הבנק בו אתם נוטלים את המשכנתא יציע לכם את סוכנות הביטוח עימה הוא עובד, אך אתם יכולים לבחור לרכוש את ביטוח המשכנתא באיזו סוכנות ביטוח שאתם רוצים. לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות, בעת נטילת המשכנתא וגם בהמשך אם תצטרכו לממש את הביטוח שלכם. אם תבחרו לעשות ביטוח משכנתא אצל סוכנות הביטוח של הבנק, יהיה עליכם לפנות אל המבטח בתחילת התהליך. אך אם תצטרכו לממש את הביטוח, הבנק הוא זה שיפנה אל סוכנות הביטוח ויוריד מכם את הדאגה הזו. בנוסף, אם תרצו לעשות ביטוחים נוספים כגון ביטוח תכולה, תוכלו לעשות זאת רק דרך ביטוח פרטי.

 

כמה זה יעלה לכם?

תעריף ביטוח המבנה יקבע לפי שווי הדירה, באופן טבעי. ביטוח חיים משתנה מאדם לאדם ונקבע לפי גיל, מצב בריאותי ועוד פרמטרים הקשורים לבריאות. בכל מקרה, שני הביטוחים יחד יגיעו לכמה מאות שקלים בחודש, ולכן רצוי שתעשו השוואת מחירים בין סוכנויות ביטוח. אם אתם רוצים לבדוק מה יהיה גובה ההחזר החודשי שלכם עוד לפני שאתם מתחילים את כל התהליך, ולהעריך כמה תצטרכו לשלם עבור המשכנתא והביטוחים יחד, תוכלו למצוא מחשבון משכנתא ועוד מידע חשוב שצריך לדעת באתר "המפתח למשכנתאות" – https://mashkanta-ashdod.co.il

 

לסיכום

לקיחת משכנתא אינה מסתכמת רק במשכנתא עצמה. הבנק המלווה את כספי המשכנתא רוצה לוודא כי יקבל את כל הכסף בחזרה, גם אם נפטר האדם הלווה או שהתרחש נזק בלתי הפיך למבנה. לכן, מי שלוקח משכנתא צריך לבטח את עצמו בשני ביטוחים המוכרים כביטוח משכנתא: ביטוח חיים, למקרה של פטירה, וביטוח מבנה, למקרה של נזקים למבנה.

 

חתימה על מסמך