אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

עורך דין צבאי לשינוי שיבוץ בצה"ל

השירות הצבאי הוא נקודת מפנה משמעותית בחייהם של צעירים רבים המגיעים לגיל 18 ומגיעים למבחן מנטלי משמעותי ראשון בחייהם. השירות עשוי להיות עמוס אתגרים, רווי קשיים ובמקרה הטוב גם קרש קפיצה מוצלח דרכו ניתן למנף התקדמות מקצועית לחיים האזרחיים.

אך לפעמים, שיבוץ אקראי שלא תואם את יכולותיהם של החיילים בצה"ל עלול להוביל אותם למסלול התנגשות ולפגיעה משמעותית בהמשך דרכם. במקרים אלו, מומלץ ואף רצוי לפנות לעורך דין צבאי שיכול לסייע בסוגייה.

 

עור של פיל

כולם מכירים את המורכבות שבהתנהלות אל מול גוף חזק כל כך כמו צה"ל. גוף ותיק, עמוס בירוקרטיה, בעל מעמד מיוחד ובעל חוקים משלו, המעניקים לו כוח כמעט בלתי מוגבל, בוודאי באשר לשיבוץ החיילים אל התפקידים השונים. אך עוצמתו של הארגון לא צריכה להרתיע כל אחד המרגיש כי נגרם לו עוול בשיבוצו, בין אם מדובר באופי התפקיד או ביכולתו או אי יכולתו של החייל לבצעו.

עורך דין צבאי אמין ומקצועי יידע באילו ערוצי פעולה נכון לפעול, ייצג את הלקוחות שלו בוועדות השונות ובבית המשפט הצבאי אם יידרש לכך, ויעשה כל שביכולתו על מנת להביא ללקוח את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

 

תפקידיו של עורך דין צבאי

עורך דין צבאי בחר בתחום התמחות המעניק לו ידע רב ברזי המשפט הצבאי. לצבא מערכת חוקים משלו, בתוכה הוא מתנהל ועל פיה הוא שופט כל מקרה לגופו. עורך דין צבאי בעל ניסיון יכיר היטב את דפוס הפעולה של הצבא במקרים השונים, וכן יכיר את שיקולי הצבא באשר לשיבוץ הבעייתי אותו מבקש הלקוח לשנות.

חשוב להבין שההחלטה להיכנס עם צה"ל להליך משפטי היא רבת משקל, ואין לעשות זאת בשום אופן ללא ליווי צמוד של עורך דין צבאי מוסמך המסוגל לנווט את הדרך אל עבר שינוי השיבוץ הנכסף.

 

נפלתם בין הכיסאות? לא מאוחר

כיאה לגוף עצום המונה מאות אלפי אנשים, רבים מרגישים שהם "מתפספסים" בצה"ל, והדבר יכול לבוא לידי ביטוי כבר במהלך השיבוץ. אדם שקיבל שיבוץ בו הוא נדרש לשרת רחוק מהבית, כאשר המצב הסוציו אקונומי שלו לא מאפשר לו לא להישאר קרוב למשפחתו, או נדרש לקבל אישור עבודה סמוך לבית, ייאלץ להילחם על כך.

אדם שנפסל עקב וועדה רפואית שאינה משקפת את מצבו ובכך משתנה השיבוץ שלו, כל אלו ייאלצו להתמודד עם פרוצדורה ארוכה הכוללת הגעה לוועדות והגשת מסמכים בלתי נגמרת. כך המערכת עובדת. לכן חשוב לא להתמודד עימה לבד.

 

גלגל הצלה בחוסר וודאות

אין להשוות את מאזן הכוחות שבין האזרח הפשוט לצה"ל הכול יכול. הוא יכול להתחשב בבקשות או פניות אך ממש לא חייב לעשות זאת, ולרוב ישים את צרכי הצבא ושיקוליו לפני כל שיקול אחר. לכן במקרים כאלה חשוב כל כך להיעזר בעורך דין צבאי שיאזן מעט את לשון המאזניים, ויאפשר לתת קול אמיתי לחיילים המבקשים לשנות את שיבוצם מהסיבות השונות.

עורך דין צבאי