אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

על איזה פציעות מתאונות אופנוע נוכל לקבל פיצוי?

מי שלא רוכב – לא יבין על מה אנחנו מדברים. למתבונן מן הצד, נסיעה על אופנוע היא פזיזה, מסוכנת ואפילו חסרת אחריות. אבל יש לא מעט סיבות לבחור באופנוע ככלי התחבורה המועדף עליכם. החופש, האדרנלין, המהירות ושאגת המנוע – זו חוויה שרק רוכבים מכירים.

מלבד זאת, בישראל בשנת 2021 למרבית משקי הבית היו 2 רכבים או יותר. במצב כזה – רק אופנוע יכול למצוא חניה בעיר. צריכת דלק נמוכה, יכולת לעקוף פקקים בקלות, בקיצור – אנחנו לא צריכים לשכנע אתכם. אבל תאונות אופנוע קורות – והרבה. לכן גם הביטוח על אופנוע הוא יקר יותר. אז על איזה פציעות מתאונות אופנוע נוכל לקבל פיצוי? ואיזה עורך דין יעזור לנו להשיג את הפיצוי?

 

פיצוי בגין תאונת דרכים עם אופנוע

בואו נגיד שאתם רכבתם עם קסדה, בצורה בטוחה ועם ביטוח בתוקף. תנאי הדרך גרמו לכם לתאונה עם האופנוע, ואתם נפצעתם. ממי דורשים פיצוי? ועל אילו פציעות אפשר בכלל לדרוש פיצוי כזה? אז קודם כל, אתם צריכים לבחור ממי אתם מבקשים את הפיצוי – חברת הביטוח שלכם או מהביטוח הלאומי. לכל אחד מהגופים יש את היתרונות והחסרונות שלו, והבחירה משתנה בין אדם לאדם.

פציעות בתאונת אופנוע

האם לתבוע את ביטוח לאומי או את חברת הביטוח

אם תחליטו ללכת לתבוע את הביטוח הלאומי, תוכלו לתבוע פיצוי בגין כל פציעה שגרמה לכם לאובדן כושר עבודה. לעומת זאת, אם תחליטו לתבוע את חברת הביטוח, תוכלו לתבוע פיצוי רק בגין פגיעות שכבר נמצאות בפוליסה שלכם. לכן, אגב, כדי לקחת פוליסה שכוללת כמה שיותר פציעות – גם אם היא יקרה יותר. יחד עם זאת, תביעה מול חברת הביטוח תייקר בעתיד את הפוליסה שלכם.

 

איך לבחור עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים בכלל, ועורך דין תאונות אופנוע בפרט, הוא למעשה עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין. אתם לא חייבים לפנות לאחד המשרדים הגדולים בשביל לתבוע פיצוי בגין תאונת דרכים. יש לא מעט עורכי דין פרטיים שמתמחים בדיני נזיקין, דיני תאונות דרכים ואפילו בתביעות הנוגעות על תאונות אופנוע.

כדי לבחור עורך דין לתאונת אופנוע, אתם חייבים לשים לב ל-3 אלמנטים. קודם כל, האם עורך הדין באמת מתמחה בדיני נזיקין ובתאונות אופנוע. גם עורך דין מיסים יכול לייצג אתכם בבית המשפט, אבל הוא כנראה לא יביא את התוצאה הטובה ביותר. בנוסף, עורך הדין שלכם חייב להיות אמפתי, ולא רק לראות בכם עוד תיק בסדר היום שלו. ולבסוף, כדאי שיהיו לעו"ד שלכם המלצות טובות.

 

סיכום

לסיכום, רכיבה על אופנוע היא חוויה ייחודית, אבל אין ספק שהיא יכולה להיגמר בטרגדיה. אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע, כדאי שתפנו לעורך דין המתמחה במקרים מסוג זה על מנת להבין יחד איתו את מי ואיך הכי כדאי לכם לתבוע.

פציעות בתאונת אופנוע