אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

3 פתרונות בידוד לתעשייה שלא הכרתם

בשנים האחרונות בעולם לקוחות רבים מחפשים פתרונות בידוד לתעשייה שונים שאינם פוגעים בסביבה, היצרנים נאלצים להתחשב בדרך הייצור שלהם. בניסיון למזער את צריכת האנרגיה, חברות הסתמכו באופן מסורתי על חומרי בידוד קונבנציונליים כגון פיברגלס וקצף, אך הזמנים השתנו.

מאמר זה מתעסק בפתרונות הבידוד הפחות מוכרים שחמקו מאור הזרקורים, נציג בפניכם חומרים יצירתיים לבידוד שהם יעילים לא פחות. מלוחות בידוד ואקום ועד אירוג'לים, תמשיכו לקרוא כדי לגלות את שלושת פתרונות הבידוד של התעשייה שעד כה נותרו חבויים מהעין.

 

רשימת הפתרונות שלא הכרתם:

בידוד אירוג'ל:

אירוג'לים הם מחלקה של חומרים קלי משקל, ננו-נקבוביים, אשר זכו לכינוי "עשן קפוא" בשל המראה העדין והשקוף שלהם. למרות של ש- 99%  מהאירוג'ל הוא אוויר, לאירוגלים יש תכונות בידוד תרמיות יוצאטןת דופן, מה שהופך אותם לאידיאליים ליישומים תעשייתיים. הצפיפות הנמוכה והנקבוביות הגבוהה של החומר הופכות אותו לבחירה מצוינת לבידוד בסביבות בטמפרטורה גבוהה, כגון תנורים וצינורות.

פתרונות בידוד לתעשייה

שמיכות אירוג'ל:

שמיכות סיליקה אירוג'ל הן סוג של בידוד אירוג'ל המורכב מחומר גיליון גמיש וקל משקל. השמיכות מיוצרות על ידי דחיסה של שכבות של חלקיקי אירוג'ל לכדי יריעה דקה וגמישה, אותה ניתן לחתוך בקלות כדי להתאים לכל צורה או גודל. המוליכות התרמית הנמוכה והגמישות הגבוהה של החומר הופכות אותו לפתרון בידוד מצוין עבור יישומים תעשייתיים.

 

לוחות בידוד ואקום:

לוחות בידוד ואקום הם סוג של בידוד בעל ביצועים גבוהים המסתמכים על חלל אטום בוואקום כדי למנוע העברת חום. הלוחות מורכבים מחומר ליבה, כגון פיברגלס או קצף, סגור במעטפה אטומה לגז. על ידי הוצאת האוויר מהמעטפה, הם  יכולים להשיג מוליכות תרמית נמוכה עד פי 10 מחומרי בידוד רגילים, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש בסביבות בטמפרטורה גבוהה.

פתרונות בידוד לתעשייה

לסיכום,

במאמר זה התעמקנו בפתרונות הבידוד הפחות מוכרים לתעשייה שלא רבים שמעו עליהם. החל האירוג'לים ועד ללוחות בידוד ואקום אטומים לגז ושמיכות סיליקה אירוג'ל גמישות, חקרנו את התכונות הייחודיות של כל חומר ויישומיו במסגרות תעשייתיות.

ככל שהקריאה לפרקטיקות ברות קיימא גוברת, היצרנים נאלצים לחפש פתרונות חדשניים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלהם, וחומרי הבידוד הפחות מוכרים הללו הם צעד מבטיח בכיוון זה. על ידי ניצול הכוח של חומרים ננו-נקביים, חללים אטומים בוואקום, תעשיות יכולות למזער את צריכת האנרגיה שלהן ולסלול את הדרך לעתיד ירוק יותר.

פתרונות בידוד לתעשייה