אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איזה ציוד של אמן חושים נחשב להוצאה מוכרת?

אם אתם התחלתם לעבוד בתור אמני חושים, תגיע השעה שבה תצטרכו להשיג ציוד למופע שלכם כדי שישדרג אותו ויצור לצופים חוויה עוצמתית ומהנה יותר, וגם כמובן יגרום ליותר אנשים להגיע למופעים שלכם ולהזמין אתכם. למרות שקניית ציוד יכול להיות עסק לא זול בכלל, תוכלו לקבל על חלקו החזר מס! הינה כמה דברים שאתם תצטרכו לדעת כדי לרשום את הציוד שלכם כהוצאה מוכרת.

 

מה זאת הוצאה מוכרת?

בשביל לעודד בעלי עסקים ובשביל לעזור לעצמאיים לעמוד על הרגלים, במדינת ישראל ישנה מדיניות שקובעת כי כל ציוד שאמור לשדרג את העסק שלכם ולעזור בהצלחת החברה, יכול להיות מוגדר כהוצאה מוכרת. מה זה אומר בפעול? היום משמלים מס למדינה לפי הרווח של העסק. לכן, שכשתצהירו על ציוד כהוצאה מוכרת, הוא יתווסף להוצאות החברה ובכך הרווח שיישאר יוקטן והמס שתדרוש המדינה יקטן. לדוגמה, אם אתם מוכרי נקניקיות, תוכלו להצהיר על קטשופ וחרדל כהוצאה מוכרת ובכך להתקזז על המס עם הרווחים.

 

איך זה יכול לעזור לי בתור אמן חושים?

אז כמו שכבר הבנת, יש לא מעט ציוד שיכול להיחשב כהוצאה מוכרת. תוכל להצהיר על כלים כאלה ואחרים שתרכוש ועל דברים שמתאימים למופע הפרטי שלך. אבל, בגלל שאמן חושים הוא לא קוסם, ובדרך כלל אין לו אמון אביזרים שהוא רוכש כמו מיטה שנחצת לשניים או ארון שמעלים אנשים עם דלת כפולה, ההוצאה הכבדה ביותר שיש לאמן חושים או למנטליסט בדרך כלל היא ההוצאות על ההגברה והתאורה באירועים עצמם, שעוזרים ליצירת תחושות מסוימות בקהל וגורמים למפע להיות חוויתי הרבה יותר. וכן, גם הם יכולים להיחשב כהוצאה מוכרת. אם תצהירו להם כמו שצריך, תוכלו לשלם הרבה פחות מס ולהרוויח הרבה מאוד כסף.

 

אז איך מצהירים על ציוד כהוצאה מוכרת?

כדי להצהיר על ציוד של אמן חושים כהוצאה מוכר אתם צריכים לפתוח תיק עצמאי ולהגדיר האם אתם עוסק מורשה או עוסק פטור וכדי לעשות את זה אתם תצטרכו לוודא כמה כסף אתם מרוויחים בשנה והאם אתם שייכים למקצועות מיוחדים שמוגדרים כמקצועות חופשיים בהתאם לתקנה ממשלתית שנקראת תקנה 13.

אחרי שתוודאו איזה סוג עצמאי אתם, תוכלו להצהיר על הציוד כהוצאה מוכרת כחלק מפירוט ההוצאות וההכנסות של העסק כשתצהירו הצהרת הון על העסק. תוכלו להיכנס לאנטרנט ולהוציא הצהרות כאלה בקלות, וכמובן להיעזר באתרים הממשלתיים.

לסיכום חשוב לשמור על סדר וארגון כשאתם מתחילים להיות אמני חושים כי אתם נחשבים עצמאיים לכל דבר ועניין ולכן חשוב שתדעו מה מגיע לכם ומה אתם יכולים לעשות בשביל לגרום לעסק שלכם להצליח ולשגשג ואיך תוכלו גם לחסוך כסף וגם להרוויח יותר. מציעים לכם להתייעץ עם אמני חושים אחרים, בהצלחה ושיהיה לכם מופע מדהים ומעניין.

 

חישוב חשבונית