אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

צעדים ראשונים בהקמת עסק חדש

הקמת עסק חדש דורשת קודם כל התלהבות, רעיון מנצח וחשיבה יצירתית, אבל כדי שהעסק יחזיק מעמד וגם יצליח (וזה מה שכולם רוצים) צריך גם נחישות, סבלנות, תכנון והבנה.

מכיוון שעסק חדש הוא כמו ילד קטן, דורש השקעה רבה, מאמצים ואהבה כדי להתפתח ולהצליח, חשוב שתעשו את הדברים בצורה נכונה, כך שההשקעה שלכם לא תרד לטמיון. איך עושים את זה? הכנו לכם מדריך קצר.

 

נקודות חשובות להקמת עסק חדש

  1. זריקת מציאות – אין כמו הסתכלות עמוקה וכנה למציאות בעיניים, כדי להבין את נקודות החוזקה ונקודות החולשה שלכם, הסיכויים שלכם להצליח ולבחור את הדרך הנכונה לפעולה. לכן, הטיפ הראשון הוא – להסתכל טוב טוב למציאות בעיניים ולשאול את השאלות הבאות:
  • במה אני טוב/ה?
  • מה מלהיב ומעניין אותי?
  • מה יש לי לתרום לעולם?

 

אבל גם את השאלות האלה:

  • אילו כלים ויכולות עומדים לרשותי?
  • האם אני יכול/ה, או מעוניינ/ת להשקיע סכום כסף גדול בהקמת עסק, כמו השכרת חנויות למשל, או שעלי למצוא את הדרך להקים עסק שלא דורש השקעה כספית גדולה?
  • האם יש לי מספיק עזרה ותמיכה כדי להביא את העסק שלי לנקודת ההצלחה הרצויה?
  • האם התחום שבחרתי הוא בעל פוטנציאל מספיק לרווח?

 

מענה אמיתי וישר על השאלות האלה יכול לקדם אתכם בצורה יעילה לבחירה נכונה של תחום העיסוק המתאים לכם.

  1. הכירו את השוק – השוק מלא בעסקים גדולים וקטנים. חלקם מתחרים ישירים בתחום העיסוק שבחרתם וחלקם מתחרים באופן עקיף – על הכיס של הצרכן. מה יש לכם להציע שאין להם? מה הלקוחות מחפשים והאם אתם יכולים לעמוד בתחרות?
  2. קבעו יעדים ומטרות – יעדים ומטרות הם כלים יעילים ומדידים לבחינת מידת ההצלחה של העסק, ליצירת מוטיבציה לטובת עבודות השיווק והמכירה, שבעלי עסקים רבים מתקשים לבצע כראוי ולהבנת הצעדים הדרושים בדרך להצלחה.  הציבו לעצמכם יעדי מכירה, יעדי הכנסה, יעדים של מספר עסקאות לתקופה ובדקו אם הצלחתם לעמוד בהם. בדקו מה אתם צריכים לעשות כדי לעמוד בהם בפעמים הבאות וצאו לדרך.
  3. בקשו עזרה – כמו כל דבר אחר בחיים, בעיקר בתחומים קריטיים ומשמעותיים כמו פתיחת עסק, או רישוי עסקים, חשוב להגיע לנקודת ההתחלה כשאתם מוכנים ומצוידים בידע וכלים רלוונטיים. בקשו עזרה ועצה מבני משפחה שיש להם ניסיון בעסקים, ממנטורים ויועצים עסקיים, כדי שתוכלו להימנע לפחות מחלק מהטעויות, להיעזר מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה ברגעים הקשים.
  4. קחו רואה חשבון – אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות לפני הקמת עסק חדש הוא להיצמד לרואה חשבון טוב, רצוי מישהו קטן יחסית שיש לו זמן וסבלנות להלכת אתכם יד ביד, להסביר ולעזור לכם, לפתור לכם בעיות ולענות לכם על שאלות, לפחות עד שתבינו לבד איך הדברים עובדים באמת.

 

בשורה התחתונה

הקמת עסק משלכם היא עניין רציני. חשוב לקחת הכל בפרופורציות ולא להיבהל, אבל לא פחות חשוב להבין את המשמעות וההשלכות של כל החלטה שתקבלו, להכיר במציאות ולהבין איך הדברים עובדים, כדי שתהנו מהצלחה ושגשוג לטווח ארוך.