אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

קביעת מחיר לדירה – 6 פרמטרים שחשוב להכיר

מחירי דיור הם דבר שמעסיק באופן תדיר את כולם – בין אם מדובר במי שמעוניין לרכוש דירה, למכור או להשכיר דירה.

מחירי דירות משפיעים באופן ישיר על החיים שלנו, וכדי לצאת מורווחים חשוב מאוד להכיר את הפרמטרים השונים המשפיעים על מחירי דירות.

אז כיצד נוכל לצפות מחיר ריאלי של דירה? הכירו את הגורמים הבאים

 

  1. מיקום הדירה

אומרים שבכל מה שקשור לנדל"ן, שלושת הדברים החשובים ביותר הם "לוקיישן, לוקיישן לוקיישן" ורק אחר כך כל השאר. והדבר נכון – מיקום הדירה באמת קריטי לקביעת מחירה. ישנם אזורי ביקוש בהם המחירים הנמצאים בעלייה, בעוד באזורים אחרים מחירים לא עולים בצורה דרמטית.

 

  1. בת כמה הדירה?

באופן טבעי דירות חדשות מתומחרות גבוה יותר מאשר דירות ישנות, זאת מכיוון שמן הסתם תשתיות חדשות ובנייה חדשה תוכל להחזיק לאורך זמן, וגם בגלל שבמציאות הביטחונית הישראלית עדיף לרכוש דירה עם חדר ממ"ד. עם זאת, גם לסגנונות בנייה ישנים יש עדנה, ונוכל למצוא דירות ישנות במחירים גבוהים בשל עיצובים יוצאי דופן.

 

  1. מצב הדירה והתשתיות

ככל שמצב הדירה ירוד יותר והיא תזדקק לשיפוץ מקיף כך מחיר הדירה ירד. ליקויים שונים כגון בעיות בצנרת, רטיבות ועובש ובעיות בתשתיות חשמל יורידו את מחיר הדירה. שיפוץ של הדירה לפני מכירתה צפוי להעלות את ערך הדירה, אם כי לא בטוח שתוכלו להחזיר את ההשקעה שהוצאתם על השיפוץ. מומלץ להתייעץ עם מתווך מומחה בנושא.

 

  1. מצב הבניין

גם מצב הבניין עצמו ללא קשר לדירה משפיע על מחירה. למשל, בניין ישן בו אין מעלית עלול להשפיע לרעה על מחיר הדירה שלכם, בעיקר אם היא ממוקמת בקומה גבוהה. קיומה של מעלית בבניין מרובה קומות מעלה את ערך הדירה, ואף הפוטנציאל לבנות מעלית בבניין (שכן לא תמיד מתאפשר) משפיע על המחיר לטובה.

 

  1. רישום בטאבו

דירה שרישומה מוסדר בטאבו תהיה שווה יותר מדירה שרישומה לא מוסדר והיא משותפת בין מספר בעלי זכויות. חשוב לוודא במסמכים שהכל כשורה וכי יש המתאמה בין המצב בפועל לדירה לבין מסמכי הטאבו. בעניין זה מומלץ להתייעץ עם מתווך או עורך דין.

 

  1. חנייה

בעיקר אם הדירה ממוקמת באזור ביקוש או יש מחסור בחנייה, חנייה צמודה לבניין מהווה פלוס משמעותי המשפיע לטובה על מחירה. אין צורך להכביר במילים על מצוקת החנייה במרכז, בעיקר כאשר המדיניות העירונית בערים כגון תל אביב היא לצמצם את היצע החניות ברחוב, ולכן קיומה של חנייה הוא פקטור משמעותי למחיר.

 

מעוניינים למכור או לרכוש דירה? היעזרו במקצוענים לנדל"ן

שירות התיווך של המקצוענים בנדל"ן יאפשר לכם להפוך את תהליך רכישת או מכירת הדירה לנעים ומשתלם יותר. באמצעות המקצוענים בנדל"ן תוכלו למצוא את המתווך הטוב ביותר הפועל באזור מגוריכם שיספק לכם שקט נפשי בתהליך ותוצאות גבוהות העומדות לשביעות רצונכם.

 

מטבעות ובית