אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

קורות חיים לסטודנטים המחפשים משרות הייטק

האתגר העיקרי כיום בחיפוש עבודה הוא לא רק להרשים את הבוחן בעת הריאיון אלא לקבל את הריאיון המבוקש מלכתחילה. מתוך אלפי הסטודנטים שמגישים קורות חיים למשרות בעולם ההייטק קשה להיות האחד שיתקבל. בואו לגלות איך לשפר את קורות החיים שלכם כך שיבלטו יותר מן השאר.

 

חשיבות קורות החיים

השלב הראשוני ביותר בקבלת עבודה בהייטק הוא הגשת קורות חיים. הדף האחד והיחיד הזה הוא הרושם הראשוני שאתם הולכים להשאיר על הבוחן. אמנם יש יחידי סגולה, אבל מחקרים מראים כי מרבית הבוחנים מרפרפים על קורות החיים שלכם בין 10 ל-30 שניות בלבד. כלומר, יש לכם בממוצע 20 שניות לתת סיבה לבוחן להסתכל לעומק על קורות החיים שלכם. ואם הצלחתם לעשות זאת, אז להרשים אותו מספיק כך שירצה לפגוש אתכם לריאיון.

גם אם אתם מחפשים משרות סטודנט הייטק קורות חיים יפתחו לכם את הדלת לתהליך מציאת העבודה.

מה המעסיק מחפש?

המעסיק מחפש את המועמד הטוב ביותר למשרה המבוקשת בזמן הקצר ביותר. בהתאם לכך, הוא ישמח שתכתבו את קורות החיים שלכם באופן המעיד על ההתאמה שלכם למשרה הספציפית אותה אתם מבקשים. זה יהיה אובדן גדול אם המעסיק יפספס מועמד מתאים רק בשל קורות חיים שלא מעידים מספיק על יכולותיו.

 

אם אני סטודנט

כנראה שההשכלה הרלוונטית שלך קשורה בתואר אותו לומד. ציין את ממוצע הציונים שלך במבחנים ובפרויקטים השונים. הבא לידי ביטוי באילו פרויקטים השתתפת ומה הניסיון המקצועי שלך בתחום. כדאי לפרט על 2-3 הפרויקטים המוצלחים ביותר שלך. גם זכיות בהצטיינויות למיניהן, כדוגמת הצטיינות הדיקן, תתקבלנה בברכה.

מיותר לציין את ההשכלה התיכונית. ורצוי לציין את הפסיכומטרי רק אם הציון עולה על 700. אתה רוצה להרשים כמה שיותר את הבוחן, ציונים פחות טובים לא יעשו את העבודה.

חשוב לזכור: החלק העליון בקורות החיים חשוב יותר מהחלק התחתון, שכן רוב האנשים ייקראו מראש הדף ומטה. הקפד לרשום את הדברים החשובים והמרשימים בראש העמוד, שיגרמו לבוחן לרצות להמשיך לקרוא עד סוף העמוד. הדגש באמצעות bold או מיקום בדף את הדברים שמעידים על ההתאמה שלך למשרה המבוקשת.

כדאי לציין גם את השירות הצבאי אם הוא מעיד עליך דברים טובים. אם יצאת לפיקוד או לקצונה, או לחלופין היה לך שירות משמעותי בתור לוחם או תומך לחימה. אם לא, עדיף לכתוב את זה בצורה מזערית בתחתית העמוד. אין זה תנאי לקבלה לעבודה, אבל באנו במטרה להרשים וכל האמצעים כשרים.

במידה והתעסקת בעוד פרויקטים טכנולוגים או לקחת קורסים נוספים בלי קשר לתואר, מומלץ לציין גם אותם.

 

לסיכום

לקורות החיים חשיבות עצומה בדרך לקבלת העבודה בהייטק. יש להדגיש את הפרטים המרשימים ביותר שלכם יחד עם הסיבות להתאמתכם למשרה המיוחלת.

דפים