אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

קניית דירה באשדוד – 5 שלבים שצריך לעשות

מזל טוב! החלטתם שאתם רוצים להתקדם בחיים ולקנות דירה באשדוד.

זהו בהחלט שלב מרגש בחיים, אבל אין ספק שצריך לעשות אותו בזהירות ובצורה הנכונה, כך שתדעו שקיבלתם את ההחלטה הטובה ביותר במחירים המתאימים.

כדי לקנות דירה באשדוד בצורה נכונה, כדאי לוודא שעושים את חמשת השלבים העיקריים והמהותיים, אותם ריכזנו במאמר הבא.

 

השלבים החשובים שצריכים לעבור לפני ובזמן קניית דירה באשדוד

קניית דירה – למגורים או להשקעה – היא שלב מרגש וחשוב בחיים. בגלל החשיבות הרבה והכסף שמעורב בתהליך כדאי לוודא שקונים דירה באשדוד בצורה הבטוחה, החלקה והטובה ביותר – כך שתרגישו שעשיתם עסקה טובה בחמישה שלבים:

 

  1. קבלת החלטות והתקשרות עם עורך דין

בתור התחלה, כדאי כמובן לחפש דירות למכירה באשדוד. כחלק מהחיפוש, חשוב לקבל מספר החלטות הנוגעות לאזור בו תרצו לקנות את הדירה, התקציב שעומד לרשותכם (חסכונות והון עצמי, מכירת הדירה בה אתם גרים כיום, הלוואה ממכרים או משכנתא) והעלויות הנוספות שעלולות לצוץ, דוגמת שיפוץ או נותני שירות אחרים.

 

  1. חיפוש דירה למכירה

בזמן חיפוש הדירה, אם ביצעתם את שלב 1 כהלכה יהיה לכם קל יותר בצורה משמעותית. כעת קיים עבורכם טווח מחיר וגבולות נוספים שהצבתם, מה שיעשה את המשימה לפשוטה יותר, אפילו במעט.

רצוי בעת החיפוש לראות מספר לא קטן של דירות העונות כולן על הצורך שלכם. כך תוכלו להשוות בין המחירים וההיצע ולהחליט מה הצעד הנכון עבורכם. בנוסף, מומלץ להכיר את השכונה מעיניהם של הגרים בה – לדבר עם השכנים בבניין ובבתים הסמוכים, להסתובב בשכונה ולהבין איפה הסופר הקרוב.

 

  1. משא ומתן ובדיקות נדרשות

אחרי שמצאתם את הדירה המושלמת עבורכם הגיע הזמן לנהל עבורה משא ומתן: מחיר הדירה, מועדי התשלום והמסירה, מצב מסירת הדירה וציוד שנשאר בה. בפרט אם הדירה מושכרת, חשוב לעמוד על כל פרטי ההסכם.

כחלק משלב המשא והמתן רצוי להפעיל בעלי מקצוע מטעמכם: שמאי ונותני חוות דעת הנדסיות/ אדריכליות ידעו להעריך את מצבה של הדירה. בהתאם, אם יש צורך, תוכלו להשתמש בחוות הדעת להורדת המחיר מול עורך הדין של המוכרים.

 

  1. חתימה על חוזה ותשלומים

שלב החתימה על ההסכם כולל בעיקר עבודה רבה של עורכי הדין. בעת העברת הדירה חותמים על הסכמים רבים, דוגמת הסכם המכר, שטרי מכר, ייפויי כוח וכדומה. חשוב להיעזר בעורך הדין בשלב זה ולוודא כי ההסכמים נכתבו כפי שסוכמו.

בנוסף, בשלב זה תידרשו לדווח לרשויות הנדרשות (המקרקעין, רשויות המס, הבנקים) ולסגור את כל פינות התשלומים במועדים שסוכמו בהסכם.

 

  1. מעבר!

לאחר סגירת כל הפינות בשלבים הקודמים, העברת הדירה על שמכם ואפילו שיפוץ (אם החלטתם שאתם רוצים) הגיע זמן המעבר! לרוב, בעת המעבר יימסר גם התשלום האחרון – ותוכלו לצאת לדרך חדשה.

 

קניית דירה