אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

רוכשים דירה? בואו תבינו למה באמת צריך ביטוח

רכישת דירה היא לא דבר של מה בכך. אם נבדוק את גודל העסקאות שאדם ממוצע מבצע במהלך חייו, נגלה כי עסקת נדל"ן  היא העסקה היקרה ביותר לה הוא מתחייב במהלך חייו. מסיבה זו חשוב לבטח את הכסף המושקע ולבטח את הדירה ככל הניתן. הרבה אנשים לא מבינים למה יש צורך בביטוח גדירה. בדיוק מסיבה זו חשוב להכיר את הביטוחים הללו. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

למה צריך לבטח דירה?

נניח ורכשתם דירה דרך החברה המצליחה tel aviv 360, אתם רוצים שהדירה שרכשתם תהיה טובה וגובה ההשקעה שהשקעתם בה יתברר כנכון ובטוח. לא תרצו למצוא את עצמכם משלמים כסף רב על הדירה אך מגלים לאחר תקופה פיצוץ בצנרת שעולה לכם הון תועפות… ביטוח דירה יקנה לכם רוגע ושלווה. כך תדעו שבמקרה ביטוחי כמו שריפה, רעידת אדמה או כל אסון אחר שהוגדר בתקנון החברה המבטחת, אתם מבוטחים וגם אם הדירה שלכם תינזק, תקבלו פיצוי מלא על הדירה שלכם.

 

מה זה ביטוח דירה?

ביטוח דירה כולל שני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה מבטח את המבנה מפני נזקים אפשריים כמו אסונות טבע, שריפות, הצפות מים, פיצוץ בצנרת ועוד. במקרה בו ביטוחי כמו שריפה שגרמה לנזק למבנה הדירה המבוטחת, חברת הביטוח תממן את עלות התיקונים והמבוטח ישא אך ורק בדמי השתתפות עצמית סמליים בלבד.

ביטוח תכולה הוא ביטוח המבטח את כל תכולת הדירה. זה יכול לכלול ריהוט, מוצרי חשמל, פריטי יודאיקה, תכשיטים ועוד. שמאי רכוש יגיע לאמוד את שווי הרכוש  כדי לדעת מה המחיר שיגבה עליו. כך במקרה של שריפה לדוגמא, תכולת דירה שנשרפה, תפוצה מחברת הביטוח וכך גם דיירי הדירה שנשרפה לא ייאלצו להיזדקק לחסדי תרומות אחרים.

 

ביטוח משכנתא

כאשר רוכשים דירה באמצעות משכנתא, הבנק דורש שהדירה הממושכנת תהיה משבוטחת בביטוח מבנה ובביטוח חיים. ללא הוכחה המאמתת את קיום ביטוחים אלו, הבנק לא ישחרר את המשכנתא.

למה הבנק מחייב רכישה של ביטוחים אלו? ביטוח מבנה מבטח את הבנק כי גם במקרה בו הדירה ניזוקה מאסון כלשהוא, יש מי שיתקן ללווה את מבנה הדירה וכך הוא יוכל להמשיך לגור בה ולשלם את המשכנתא שלו.

בנוסף לכך, הבנק מחייב רכישה של ביטוח חיים מפני שהוא רוצה לבטח את עצמו מפני מות הלווים. הרי לאף אחד אין ביטוח כמה זמן הוא הולך לחיות… הבנק לא מעוניין למצוא את עצמו מלווה משכנתא אך הלווה נפטר לאחר תקופה ואין מי שישלם את חובותיו. כדי למנוע מצב כזה ומצב בו שארי הלווה נאלצים לשאת בעול המשכנתא יחד עם האובדן שנפל עליהם, רכישת ביטוח חיים היא חובה.  ביטוח חיים מבטח את הלווה כך שבמקרה פטירה, הבנק מקבל מחברת הביטוח את יתרת החוב והשארים נהנים מדירה ללא משכנתא.

מבנה מבוטח