אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך ריחות נעימים משפיעים על הבריאות שלנו?

ממחקרים אשר נעשו בתחום עולה באופן חד משמעי כי לריחות נעימים יש השפעה עצומה על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. רוצים לדעת מדוע? להלן כל הפרטים.

 חוש הריח – השפעות פיזיות ופסיכולוגיות

חוש הריח הוא אחד מחמשת החושים והוא נחשב לאחד החושים המתעתעים ביותר לבחינה מדעית. הסיבה לכך היא שריחות שונים יכולים לגרום לתגובות שונות אצל אנשים, כך לדוגמא ריח של בנזין עבור אחד יכול להיות משכר ואילו עבור אחר מדובר במתכון די וודאי לכאב ראש. על כן, מחקרים רבים אשר נעשו בתחום ניסו לפענח את ההשפעות שיש לריח על אנשים. למעשה, אחת המסקנות החשובות ביותר אליהן הגיעו חוקרים ברחבי העולם היא כי זמן ההשפעה של ריח הוא קצר ביותר ועומד בדרך כלל על חצי שנייה לכל היותר. לאור העובדה כי כל אדם מקבל ריח בצורה שונה, ישנם אנשים שהריח נקלט עבורם במהירות רבה יותר ויש כאלה שפחות, אולם ההשפעה שלו היא דרמטית על כולם. ככל שהריח עז יותר, כך הוא יכול לגרום לתחושה של רוגע ונוחות, וניחוחות מרגיעים נמצא כי יש להם השפעות פסיכולוגיות משמעותיות ביותר. לכן, כאשר אנו נכנסים למסאג' או לבית, והריח באוויר הוא נעים ואינטימי, ההשפעה הפסיכולוגית שלו היא אפילו בלתי רצונית – אנחנו אוטומטית נרגיש רגועים יותר ושמחים יותר. ככל שהריח נעים יותר, התגלה ממחקרים כי אנשים נוטים להרגיש "קלים" יותר במחשבה וגם מבחינה פיזית הגוף אוטומטית חש בנוח ובנעימות יותר. ככל שחוש הריח מפותח יותר, כך ההשפעות חזקות יותר ועל כן מדובר בכלי נהדר בעבור בעלי עסקים כמו גם אנשים פרטיים לספק לבית או לחלל בהם הם מארחים ניחוחות נעימים אשר משנים לחלוטין את מצב רוחם של הנכנסים כמו גם את הבריאות הנפשית שלהם. בנוסף, נמצא כי לריח יש השפעות מרחיקות לכת על זיכרון ולמעשה אנשים שיש להם חוש ריח מפותח יכולים לזכור הרבה יותר טוב מקומות ואזורים, רק על בסיס הריח הנעים שהיה להם. על כן, יש חשיבות רבה שבכלל חלל יהיה ריח נעים ככל האפשר, מה שבטוח זה שרכישת מפיצי ריח יכולים לעזור בנושא.

ריחות נעימים – מיתוג ושיפור העסק והבית

ריחות נעימים אשר נמצאים בחלל הביתי או המשרדי מאפשרים לכל אחד "למתג" את עצמו באמצעות ריח. מדובר בטכניקה נהדרת כדי ליצור קשר טוב יותר עם אנשים, כמו גם לגרוף מחמאות וכן להעניק תחושה אינטימית וכיפית. בדיוק לשם כך הוקמה דאנסנט אשר מאפשרת לכל אחד לקבל ריח ממותג ומותאם במיוחד לצרכים שלו, בין אם מדובר בבעל עסק או באדם פרטי – אצלנו כל אחד יימצא את הריח המתאים והנעים ביותר אשר ימלא את החלל בניחוח ייחודי המותאם אישית ואשר ימתג אותו ואת הבית או העסק בצורה הטובה והנעימה ביותר.

כל כל מקרה, מפיץ ריח לבית ניתן למצוא אצל דאנסנט.