אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה לבדוק לפני רכישת ביטוח בריאות לעובדים

מערכת הבריאות הציבורית נמצאת במצב של קריסה. חדרי המיון מפוצצים, תורים לרופאים מומחים אפשר לקבוע במקרה הטוב רק לעוד כמה חודשים ארוכים ובינתיים אלו התלויים המערכת נשארים במצב בלתי נסבל וחסרי אונים.

 

המודעות של הציבור הישראלי למצבה של מערכת הבריאות הציבורית גרם לעלייה משמעותית ברכישת ביטוחי בריאות פרטיים. ביטוחים אלו הם ביטוחים שמספקות חברות ביטוח שנותנים למבוטחים משענת טובה יותר. ביטוח הבריאות הפרטי כולל במסגרתו כיסוי שירותים שיאנם נכללים במסגרת השירותים של הביטוח הממלכתי או הביטוח המשלים של קופות החולים, ולכן הרבה אנשים לא מסתפקים בביטוח הבריאות הציבורי ופונים לרכישה של ביטוח בריאות פרטי.

הביקוש לביטוח בריאות פרטי הוא עד כדי כך גבוה שהרבה מעסיקים מציעים לעובדיהם, כחלק מתנאי התעסוקה, ביטוח בריאות קבוצתי או קולקטיבי.

 

מהו ביטוח בריאות קולקטיבי?

ביטוח בריאות קולקטיבי הוא סוג של ביטח בריאות פרטי המוצע לקבוצה של מבוטחים השייכם לקבוצה מסוימת, לרוב עובדים במקום עבודה משותף.

הביטוח מיגע לקבוצות של 50 מבוטחים לפחות והיקף הכיסוי שלו נקבע בהתאם להסכם הנחתם בין חברת הביטוח לבעל הפוליסה, במקרה הזה לנציג החברה.

הביטוח הקולקטיבי שונה מביטוח פרטי מכיוון שיש לו מסגרת זמן מוגבלת של עד 5 שנים. כמו כן, גם המחירים שלו נמוכים יותר מביטוח פרטי אישי והתנאים בו יכולים להתעדכן בעת חידוש הפוליסה.

ביטוח בריאות קולקטיבי הפך בשנים האחרונות למאוד פופולרי וכמחצית מהאנשים שיש להם ביטוח בריאות פרטי אלו אנשים שרכשו ביטוח בריאות קולקטיבי.

לכן, אם אתה כמעסיק בחרת לרכוש לעובדיך ביטח בריאות קולקטיבי כחלק מתנאי העסקה שלהם אתה לא לבד. אך לפני שאתה רוכש ביטוח בריאות לעובדים שלך כדאי לך לבדוק כמה דברים.

 

 

השוואת מחירים

היתרון המרכזי של ביטח בריאות קולקטיבי על פני ביטח בריאות אישי הוא המחיר. מכיוון שביטוח הבריאות הקולקטיבי כולל כמות גדולה של אנשים בדרך כלל חברות הביטוח מציעות הנחות משמעותיות לחברות הבוחרות לרכוש אצלם ביטוח קולקטיבי, עד אפילו מחירי הפסד. לכן, חשוב מאוד להשוות בין המחירים שמציעות חברות ביטוח שונות. כמו כן, ככל שיש כמות גדולה יותר של אנשים כך יש יותר מקום למיקוח.

 

זכות להמשכיות הביטוח

לרוב, כאשר הפוליסה לא מתחדשת או כאשר המבוטח עוזב את מקום העבודה שלו, המבוטח שכאי להמשכיות הביטוח. רוב החברות בדרך כלל כוללות זאת כתנאי בחוזה אך אין זה הכרח. לכן עליך בתור מעסיק לוודא זאת וגם לבדוק את התנאים של המשכיות הביטוח.

 

חידושים ושינוי תאים בפוליסת הביטוח

ביטוח בריאות קולקטיבי בניגוד לביטוח בריאות אישי מוגבל בזמן. כל כמה שנים יש לחדשו ובמהלך החידוש יש אפשרות לשנות את תנאי הביטוח ואף לשפר אותם. אם לדומה, באותם שנים אחוז התביעות היה מאוד נמוך אפשר לבקש הורדה במחיר או אם להכניס כיסוי לתרופות ובדיקות חדשות שפותחו בשנים האחרונות.