אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה לעשות כאשר שוכר מפסיק לשלם שכירות?

דיירים שאינם משלמים שכר דירה זה ללא ספק אחד החששות הגדולים ביותר עבור בעלי דירות.

התמודדות עם אי תשלום שכר דירה יכולה, במקרה הטוב, לקחת זמן רב ולהיות מלחיצה מאוד.

במקרה הגרוע, זה יכול להוביל אתכם כבעלי הדירה לאחר בתשלומי המשכנתא שלכם.

העצה העיקרית בכל הנושא של פינוי שוכר שלא משלם את שכר הדירה היא להבין הן את ההליך המשפטי והן את מה שהחוק אומר לגבי זכויות הדיירים – ושלכם. כמו כן, חשוב להיות קפדני לגבי הפרטים, ולוודא שתעקבו אחר כל שלב בזהירות ותתעדו את כל הפעולות והתקשורת שלכם עם הדייר.

 

דרכי התמודדות עם שוכר שלא מוכן לשלם

אם אתם לא יודעים איך להתנהל עם דייר שנמנע משתלום, המשיכו לקרוא את המדריך ותלמדו על הצעדים שעליכם לנקוט:

  1. שמרו רישום של תשלומי שכר הדירה

עוד לפני שיש בעיה, כדאי להחזיק רישום יעיל עם תיעוד מתאים. רשמו מתי על הדייר לשלם ומה סך תשלומי דמי השכירות, במיוחד אם יש לכם מספר דיירים. אם תחליטו להתחיל בהליכי פינוי, תזדקקו לעותקים של כל עסקאות תשלום השכירות.

 

  1. דברו עם הדיירים שלכם

אם הדיירים שלכם לא שילמו את שכר הדירה בזמן, אל תמתינו בתקווה שהם יסתדרו כלכלית. ערכו את השיחה כדי לברר מדוע הם לא שילמו עד לתאריך היעד. יכול להיות שיש להם בעיה לטווח קצר שהשפיעה על תזרים המזומנים שלהם, ויחד אולי תוכלו למצוא פתרון. אם הם היו דיירים טובים לאורך כל תקופת השכירות, אולי כדאי להיות גמישים. אתם יכולים גם להציע שהם יחקרו מקורות סיוע אחרים, כמו הטבות דיור או הלוואות.

אם הדיירים שלכם לא יכולים להרשות לעצמם לשלם דמי שכירות, ומוכנים לעזוב את הנכס, אולי עדיף לקבל את אובדן דמי השכירות ולתת להם להפר את החוזה ולצאת מהדירה כדי שתוכלו להתחיל למצוא דיירים חדשים.

 

  1. שלחו מכתב לדיירים

אם השיחה עם הדיירים שלכם לא עובדת, או שהוא לא עונה לכם, שלחו דרישה רשמית בכתב. במכתבכם, בקשו מהם לשלם את הפיגורים שטרם נפרעו, וכי שכר דירה עתידי ישולם במלואו ביום הנכון. הסבירו כי אי תשלום עלול לגרום לתביעה בבית המשפט.

זכרו תמיד לפעול במקצועיות ולהישאר רגועים. אחרת הדיירים שלכם יכולים לטעון שהטרדתם אותם. גם אם הדיירים שלכם חייבים לכם שכירות, אסור לכם להיכנס לנכס ללא רשות, להוציא את חפציהם או להחליף את המנעול – עליכם לעבור את הליך המשפט המתאים.

אם שלושת השלבים הבאים לא עובדים, תוכלו ליצור קשר עם עורך דין ולבחור את השלבים הבאים. ייתכן שתצטרכו לפנות לבית המשפט ולדרוש פינוי מיידי, אך כמובן שעדיף לפתור את העניינים בדרכים רגועים ופשוטות מחוץ לבית המשפט.

 

ספרים ופטיש