אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך שמאי מקרקעין ישפיע על הסכום שתשלמו לביטוח?

שמאות מקרקעין היא תחום שבו אנחנו עוסקים בהערכת שווי של נכסי קרקע. הערכת שווי של נכסים כאלו צריכה לקחת בחשבון הרבה מאוד קריטריונים. מיקום הנכס, איכותו, היכולת למכור את הנכס וכמובן הגודל שלו. כל אותם גורמים משפיעים על השווי הסופי של הנכס שלכם ומי שיקבע את זה הוא השמאי. גם אם אתם לא מעוניינים למכור את הנכס, ההערכה הזו חשובה. 

 

קביעת גובה הפוליסה

כאשר אנחנו רוכשים פוליסת ביטוח על קרקע, חברת הביטוח בודקת קודם כל את השווי של הקרקע. זה יכול להיות בביטוח משכנתא, ביטוח דירה או כל ביטוח אחר שבו יש משמעות לנכס עצמו. בדיוק כמו שביטוח רכב על רכב יקר יעלה יותר מאשר ביטוח על רכב פשוט יותר, כך זה נכון ביחס לקרקע. ברק בן יאיר שמאות מקרקעין יאפשר לכם לקבל הערכת שווי אמיתית ביחס לנכס שלכם.

קביעת גובה הפוליסה

תפקידו של השמאי

השמאי של חברת הביטוח יגיע לנכס כדי לקבוע עבור חברת הביטוח מה גובה הפוליסה שכדאי לגבות מכם, אולם השמאי שאתם הזמנתם יבדוק האם מדובר על הערכה סבירה או שמא חברת ביטוח העריכה את הנכס שלכם בצורה מוגזמת. חוות דעת של שמאי תוכל להוריד את עלות הפוליסה שאתם משלמים בצורה משמעותית ותעזור לכם לחסוך לא מעט כסף.

 

ערעור על החלטה

עוד מקרה שבו שמאי מקרקעין יוכל לעזור לכם הוא בעת ערעור על החלטה של אחת מרשויות המדינה. משרד השיכון, מנהל מקרקעי ישראל ועוד שלל רשויות משתמשות בערך הנכס שלכם כדי לקבוע את הגובה של מיסים מסוימים. כדי להגיש ערעור על גובה הנכס שמתייחס להערכת השווי שלו תצטרכו להציג חוות דעת של שמאי מקרקעין מורשה.

ערעור על החלטה

על מה חשוב להקפיד

בדיוק כמו בבחירה של עורך דין, כך גם בבחירה של שמאי מקרקעין אתם צריכים לוודא שהשמאי נמצא בצד שלכם. להחלטות של השמאי יכולות להיות השלכות כלכליות משמעותיות ואתם צריכים לוודא שהשמאי מייצג רק אתכם ואינו תלוי באף גורם חיצוני. עוד דבר שחשוב לוודא הוא שמדובר על שמאי מקרקעין מוסמך כיון שרק הערכה של שמאי כזה יכולה להוות אסמכתא רשמית לשווי הנכס.

תחום שמאות המקרקעין הוא תחום מורכב, וכמו בכל בחירה של בעל מקצוע עליכם לבדוק היטב מי השמאי שאתם לוקחים כדי שהוא באמת ינפיק לכם הערכת שווי שהולמת בצורה כמה שיותר מדויקת את הנכס.

 

לסיכום

שמאות מקרקעין מאפשרת לנו להעריך שווי של נכסי קרקע. מי שמבצע את ההערכה הזו הוא שמאי מקרקעין וחשוב שתהיה לו הסמכה שמאפשרת לו לבצע את ההערכה הזו. להערכה של שמאי מקרקעין יש משמעות רשמית וניתן לערער בעזרתה על החלטות של רשויות המדינה או להוריד את גובה פוליסת הביטוח בהנחה והפוליסה נתנה הערכת שווי שגויה לנכס הקרקע שאתם מחזיקים.

איך שמאי מקרקעין ישפיע על הסכום שתשלמו לביטוח